Co łączy Audrey Hepburn, Tinę Turner, Johna Lennona, Sophię Loren? Miłość do Mercedesa Pagoda! Ten legendarny model do dziś ma swoich wiernych fanów, także w Polsce.
Za sprawą W113 Pagoda SL Klub Polska i Mercedes-Benz Manufacturing Poland, zabytkowe „Pagody” gościły 17 sierpnia br. w Jaworze, by cieszyć oczy mieszkańców i przebywających w regionie turystów.
Tegoroczny (drugi w historii) Międzynarodowy Zlot Klubu Pagody wiódł malowniczymi drogami Dolnego Śląska i miał swój przystanek w Jaworze. 24 załogi z Czech, Szwajcarii, Holandii, Szkocji, Szwecji i oczywiście z Polski zatrzymały się na Rynku. Członkowie Klubu zwiedzili wystawę „Jawor – nowy rozdział w historii Mercedes-Benz” w Muzeum Regionalnym i prezentowali swoje samochody mieszkańcom i turystom.
Mercedes-Benz SL W113 zadebiutował 55 lat temu, w marcu 1963 r. „Pagodą” ochrzcili go dziennikarze biorący udział w premierze modelu, którzy w dachu samochodu zauważyli podobieństwo do kształtów dalekowschodnich świątyń. Mechanicznie SL W113 spokrewniony był z modelem 220 SE (W111). „Odziedziczył” po nim m.in. przednie niezależne zawieszenie, dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażony w tarcze na przedniej osi, zmodyfikowany silnik. Przy projektowaniu W113 dużo uwagi poświęcono także bezpieczeństwu. Pagodę produkowano do1971 r. w tym czasie powstało 48 912 samochodów. Już w latach 60. model zyskał miano kultowego. Dziś – ze względu na swoją niezawodność, doskonałe własności jezdne i piękną ponadczasową linię nadwozia – jest cenionym klasykiem.
W113 Pagoda SL Klub Polska powstał w 2014 r. i zrzesza 30 członków – właścicieli oraz entuzjastów tego modelu Mercedesa. Honorowym członkiem polskiego Klubu Pagody jest Paul Bracq – projektant legendarnego modelu.
Tegoroczny (drugi w historii) Międzynarodowy Zlot Klubu Pagody wiódł malowniczymi drogami Dolnego Śląska i miał swój przystanek w Jaworze. 24 załogi z Czech, Szwajcarii, Holandii, Szkocji, Szwecji i oczywiście z Polski zatrzymały się na Rynku. Członkowie Klubu zwiedzili wystawę „Jawor – nowy rozdział w historii Mercedes-Benz” w Muzeum Regionalnym i prezentowali swoje samochody mieszkańcom i turystom.
Mercedes-Benz SL W113 zadebiutował 55 lat temu, w marcu 1963 r. „Pagodą” ochrzcili go dziennikarze biorący udział w premierze modelu, którzy w dachu samochodu zauważyli podobieństwo do kształtów dalekowschodnich świątyń. Mechanicznie SL W113 spokrewniony był z modelem 220 SE (W111). „Odziedziczył” po nim m.in. przednie niezależne zawieszenie, dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażony w tarcze na przedniej osi, zmodyfikowany silnik. Przy projektowaniu W113 dużo uwagi poświęcono także bezpieczeństwu. Pagodę produkowano do1971 r. w tym czasie powstało 48 912 samochodów. Już w latach 60. model zyskał miano kultowego. Dziś – ze względu na swoją niezawodność, doskonałe własności jezdne i piękną ponadczasową linię nadwozia – jest cenionym klasykiem.
W113 Pagoda SL Klub Polska powstał w 2014 r. i zrzesza 30 członków – właścicieli oraz entuzjastów tego modelu Mercedesa. Honorowym członkiem polskiego Klubu Pagody jest Paul Bracq – projektant legendarnego modelu.