Yoshi!, biuletyn Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu zdobył 1. miejsce i nagrodę Golden Pearl Award, w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów wydawnictw marketingowych (custom publishing) na świecie.
Nagroda Pearl Award jest przyznawana jest przez zespół menedżerów marketingu, wykładowców, dziennikarzy, grafików, twórców strategii korporacyjnych oraz wydawców zrzeszonych w Custom Publishing Council z siedzibą w Nowym Jorku [USA]. Otrzymują ją publikacje z całego świata wyróżniające się profesjonalizmem dziennikarskim, atrakcyjną szatą graficzną oraz konsekwentną realizacją strategii firmowej. W bieżącym roku do konkursu zgłoszono ponad 700 wydawnictw w 39 kategoriach.
Ceremonia przyznania Pearl Award 2009 odbyła się 12 października w Nowym Jorku. Yoshi! otrzymał nagrodę dla Najlepszego Nowego Newsletter’a w kategorii grafika/design. „Formuła gazetowa i rozwiązania graficzno-redakcyjne Yoshi! ujęły członków szerokiego jury” - podkreśla Ariele Gonzalez ekspert z Custom Publishing Council. Obecny kształt pisma jest efektem oryginalnych założeń i ciągłego doskonalenia jego szaty graficznej przez zespół redakcyjny złożony z pracowników TMMP oraz agencji Novimedia, współpracującej przy tworzeniu wizualnej strony gazety.
Yoshi! to wewnątrzzakładowy magazyn TMMP wydawany w cyklu miesięcznym od 2006 roku. Celem Yoshi! jest dostarczanie bieżących informacji o działalności firmy oraz całego koncernu Toyota pracownikom i ich rodzinom, jak również pokazywanie najlepszych praktyk firmowych, przybliżanie osiągnięć i zainteresowań pracowników itp. „Na czterech stronach biuletynu o niespotykanym dla tego typu wydawnictw gazetowym formacie A3 czytelnik znajduje informacje przekazane w atrakcyjny i zrozumiały i sposób” – mówi Grzegorz Górski, Kierownik Sekcji Corporate Affairs. „Artykuły wzbogacają ciekawe zdjęcia, zabawne rysunki oraz infografika. Dodatkowo łatwa nawigacja i czytelny rozkład kolumn czynią Yoshi! pismem przejrzystym i przyjemnym w lekturze” - dodaje Górski.
„Ta nagroda jest potwierdzeniem naszych wysiłków na rzecz zapewnienia dobrych relacji z naszymi pracownikami” - powiedział po ogłoszeniu wyników Akira Umehara, Wiceprezes TMMP. „Jesteśmy dumni, że nasz magazyn został wybrany spośród wszystkich zgłoszonych prac. Yoshi! jest również wysoko oceniany przez naszych pracowników jako jedno z podstawowych narzędzi komunikacji firmowej” - dodał Pan Umehara.