W styczniu 2017 roku międzynarodowy producent opakowań z papieru - firma Mondi - ogłosiła plany rozbudowy swojego zakładu Mondi Simet, zlokalizowanego pod Poznaniem, o możliwości produkcji opakowań z tektur ciężkich (tzw. heavy-duty).
20 czerwca br. zakład Mondi Simet oficjalnie otworzył swoje drzwi dla międzynarodowych oraz lokalnych gości, którzy mogli zapoznać się ze szczegółami tej inwestycji oraz funkcjonowaniem zmodernizowanej fabryki. Podczas spotkania zorganizowano wycieczkę po nowej hali produkcyjnej, podczas której goście mogli zobaczyć najwyższej klasy tekturnicę Fosber o szerokości roboczej 2,8 m z trzema pojedynczymi sklejarkami. Tekturnica ta dostarcza tekturę trzywarstwową, pięciowarstwową i siedmiowarstwową z różnymi kombinacjami fal od E do ACA z prędkością do 400 metrów liniowych tektury na minutę do pozostałych, zmodernizowanych maszyn konwertujących. Dzięki tej inwestycji Mondi Simet obejmuje pod jednym dachem cały cykl od produkcji tektury do jej przetwarzania w opakowania dla szerokiego zakresu aplikacji: wielkogabarytowych, heavy-duty, jak również opakowań e-commerce oraz gotowych do wystawienia na półkę. Przedstawiciele kadry kierowniczej podkreślali znaczenie rozbudowy zakładu Mondi Simet dla lokalnej społeczności, regionu oraz firmy Mondi.
Armand Schoonbrood, dyrektor operacyjny oddziału Mondi Corrugated Packaging, do której należy Mondi Simet wyjaśnił, że “oddział tektury falistej Mondi już cieszy się silną pozycją w Polsce dzięki pięciu zakładom zlokalizowanym w Szczecinie, Bystrzycy Kłodzkiej, Dorohusku, Mszczonowie oraz Świeciu, ale widoczne było zapotrzebowanie na fabrykę obsługującą teren Wielkopolski, jak i sąsiadujące z nią regiony. Właśnie dlatego zainstalowaliśmy najbardziej innowacyjną tekturnicę, która pozwoli czterokrotnie zwiększyć moce produkcyjne zakładu Mondi Simet, dzięki czemu będzie on w stanie sprostać rosnącym potrzebom polskiego rynku na opakowania z tektury falistej. Chciałbym jednocześnie podziękować naszej wykwalifikowanej kadrze pracowników, lokalnym władzom oraz dostawcom za okazane zaangażowanie podczas trwania projektu, bez którego ta udana inwestycja nie byłaby możliwa”.
Po zwiedzeniu zakładu goście wzięli udział w szeregu warsztatów prowadzonych przez ekspertów z firmy Mondi oraz Fosber. Podczas rozmów z przedstawicielami Mondi poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące projektowania opakowań biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw, pokazując na przykładach jak ważne jest zrównoważenie bezpośrednich i pośrednich kosztów pakowania oraz wpływ opakowania na sprzedaż. Eksperci Mondi zapoznali również gości z pięcioma kluczowymi aspektami odpowiadającymi za sukces na półkach sklepowych: z zasadą łatwego otwierania, ekspozycji, identyfikacji, dokonywania zakupów oraz utylizacji.
Dodatkowo, zgromadzeni goście mogli przetestować okulary do eye-trackingu, aby zrozumieć jak wygląd opakowania może oddziaływać na zmysły konsumentów. Jan Blankiewicz, kierownik ds. innowacyjnych produktów w Europie, tłumaczy: “Właściciele marek znajdują się pod ciągłą presją, aby wyróżnić się na sklepowych regałach. Możemy im pomóc w osiągnięciu celi marketingowych i sprzedażowych przeprowadzając analizę wpływu różnych rodzajów opakowań na sprzedaż produktu. Wykorzystujemy do tego narzędzia do eye-trackingu, które śledzą ruch gałek ocznych konsumentów oraz tworzą mapy, dzięki którym można znaleźć idealną kombinację wyglądu opakowania i jego pozycji na półce. Projektując nowe rozwiązania zwracamy także uwagę na synergię miedzy opakowaniami pierwotnymi i wtórnymi oraz oferujemy sprawdzone rozwiązania ekspozycyjne dla akcji promocyjnych”.
Podczas warsztatów z produkcji tektury ciężkiej, eksperci Mondi podkreślali, że opakowania wielkogabarytowe stworzone z tektury oferują wiele korzyści dla łańcucha dostaw. Rafał Miszczak, kierownik ds. innowacyjnych produktów w Polsce dodał, że “opakowania typu heavy-duty mogą być używane do pakowania oraz przechowywania produktów o wadze tony. Dzięki odpowiedniej konstrukcji pozwalają zaoszczędzić czas podczas przygotowania, zajmują mniej miejsca podczas składowania, ułatwiają transport oraz znacznie zmniejszają całkowitą wagę przesyłki po zintegrowaniu z paletami. Dla przykładu, nasze rozwiązania do transportu masek samochodowych umożliwiają złożenie kartonu z tektury średnio w dwie minuty w porównaniu z 15 minutami potrzebnymi do złożenia drewnianej skrzynki”. Uczestnicy warsztatów zobaczyli również w jaki sposób skanery 3D są wykorzystywane przy projektowaniu opakowań, aby stworzyć dokładne repliki produktów, na przykład gdy są zbyt ciężkie lub problematyczne, aby je przewieźć od klienta do zakładu produkcyjnego Mondi.
W przemówieniu podsumowującym wydarzenie Krzysztof Jakubowski, dyrektor zakładu Mondi Simet, powiedział, że “rozbudowa fabryki to przykład jednej z większych inwestycji poczynionych w historii oddziału Mondi Corrugated Packaging. Jednak nasza historia nie kończy się w tym miejscu - planujemy bowiem rozbudować zakład jeszcze bardziej oraz osiągnąć roczną zdolność produkcyjną rzędu 180-200 milionów metrów kwadratowych do 2020. Wierzymy, że nasze silne portfolio produktów oraz sieć zakładów w Polsce jest tą wartością dodaną, która zapewnia naszym klientom konkurencyjność na rynkach e-commerce, detailcznym, jak również motoryzacyjnym, meblarskim oraz przemysłowym”.
20 czerwca br. zakład Mondi Simet oficjalnie otworzył swoje drzwi dla międzynarodowych oraz lokalnych gości, którzy mogli zapoznać się ze szczegółami tej inwestycji oraz funkcjonowaniem zmodernizowanej fabryki. Podczas spotkania zorganizowano wycieczkę po nowej hali produkcyjnej, podczas której goście mogli zobaczyć najwyższej klasy tekturnicę Fosber o szerokości roboczej 2,8 m z trzema pojedynczymi sklejarkami. Tekturnica ta dostarcza tekturę trzywarstwową, pięciowarstwową i siedmiowarstwową z różnymi kombinacjami fal od E do ACA z prędkością do 400 metrów liniowych tektury na minutę do pozostałych, zmodernizowanych maszyn konwertujących. Dzięki tej inwestycji Mondi Simet obejmuje pod jednym dachem cały cykl od produkcji tektury do jej przetwarzania w opakowania dla szerokiego zakresu aplikacji: wielkogabarytowych, heavy-duty, jak również opakowań e-commerce oraz gotowych do wystawienia na półkę. Przedstawiciele kadry kierowniczej podkreślali znaczenie rozbudowy zakładu Mondi Simet dla lokalnej społeczności, regionu oraz firmy Mondi.
Armand Schoonbrood, dyrektor operacyjny oddziału Mondi Corrugated Packaging, do której należy Mondi Simet wyjaśnił, że “oddział tektury falistej Mondi już cieszy się silną pozycją w Polsce dzięki pięciu zakładom zlokalizowanym w Szczecinie, Bystrzycy Kłodzkiej, Dorohusku, Mszczonowie oraz Świeciu, ale widoczne było zapotrzebowanie na fabrykę obsługującą teren Wielkopolski, jak i sąsiadujące z nią regiony. Właśnie dlatego zainstalowaliśmy najbardziej innowacyjną tekturnicę, która pozwoli czterokrotnie zwiększyć moce produkcyjne zakładu Mondi Simet, dzięki czemu będzie on w stanie sprostać rosnącym potrzebom polskiego rynku na opakowania z tektury falistej. Chciałbym jednocześnie podziękować naszej wykwalifikowanej kadrze pracowników, lokalnym władzom oraz dostawcom za okazane zaangażowanie podczas trwania projektu, bez którego ta udana inwestycja nie byłaby możliwa”.
Po zwiedzeniu zakładu goście wzięli udział w szeregu warsztatów prowadzonych przez ekspertów z firmy Mondi oraz Fosber. Podczas rozmów z przedstawicielami Mondi poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące projektowania opakowań biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw, pokazując na przykładach jak ważne jest zrównoważenie bezpośrednich i pośrednich kosztów pakowania oraz wpływ opakowania na sprzedaż. Eksperci Mondi zapoznali również gości z pięcioma kluczowymi aspektami odpowiadającymi za sukces na półkach sklepowych: z zasadą łatwego otwierania, ekspozycji, identyfikacji, dokonywania zakupów oraz utylizacji.
Dodatkowo, zgromadzeni goście mogli przetestować okulary do eye-trackingu, aby zrozumieć jak wygląd opakowania może oddziaływać na zmysły konsumentów. Jan Blankiewicz, kierownik ds. innowacyjnych produktów w Europie, tłumaczy: “Właściciele marek znajdują się pod ciągłą presją, aby wyróżnić się na sklepowych regałach. Możemy im pomóc w osiągnięciu celi marketingowych i sprzedażowych przeprowadzając analizę wpływu różnych rodzajów opakowań na sprzedaż produktu. Wykorzystujemy do tego narzędzia do eye-trackingu, które śledzą ruch gałek ocznych konsumentów oraz tworzą mapy, dzięki którym można znaleźć idealną kombinację wyglądu opakowania i jego pozycji na półce. Projektując nowe rozwiązania zwracamy także uwagę na synergię miedzy opakowaniami pierwotnymi i wtórnymi oraz oferujemy sprawdzone rozwiązania ekspozycyjne dla akcji promocyjnych”.
Podczas warsztatów z produkcji tektury ciężkiej, eksperci Mondi podkreślali, że opakowania wielkogabarytowe stworzone z tektury oferują wiele korzyści dla łańcucha dostaw. Rafał Miszczak, kierownik ds. innowacyjnych produktów w Polsce dodał, że “opakowania typu heavy-duty mogą być używane do pakowania oraz przechowywania produktów o wadze tony. Dzięki odpowiedniej konstrukcji pozwalają zaoszczędzić czas podczas przygotowania, zajmują mniej miejsca podczas składowania, ułatwiają transport oraz znacznie zmniejszają całkowitą wagę przesyłki po zintegrowaniu z paletami. Dla przykładu, nasze rozwiązania do transportu masek samochodowych umożliwiają złożenie kartonu z tektury średnio w dwie minuty w porównaniu z 15 minutami potrzebnymi do złożenia drewnianej skrzynki”. Uczestnicy warsztatów zobaczyli również w jaki sposób skanery 3D są wykorzystywane przy projektowaniu opakowań, aby stworzyć dokładne repliki produktów, na przykład gdy są zbyt ciężkie lub problematyczne, aby je przewieźć od klienta do zakładu produkcyjnego Mondi.
W przemówieniu podsumowującym wydarzenie Krzysztof Jakubowski, dyrektor zakładu Mondi Simet, powiedział, że “rozbudowa fabryki to przykład jednej z większych inwestycji poczynionych w historii oddziału Mondi Corrugated Packaging. Jednak nasza historia nie kończy się w tym miejscu - planujemy bowiem rozbudować zakład jeszcze bardziej oraz osiągnąć roczną zdolność produkcyjną rzędu 180-200 milionów metrów kwadratowych do 2020. Wierzymy, że nasze silne portfolio produktów oraz sieć zakładów w Polsce jest tą wartością dodaną, która zapewnia naszym klientom konkurencyjność na rynkach e-commerce, detailcznym, jak również motoryzacyjnym, meblarskim oraz przemysłowym”.