Zakup nowych autobusów elektrycznych, szkolenia kierowców, modernizacja lub budowa stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego - to przedsięwzięcia, które dofinansuje NFOŚiGW w celu obniżenia zużycia energii i paliw w transporcie publicznym.
Nabór wniosków rozpocznie się 4 września, a na jednostki samorządu terytorialnego czeka 200 mln zł.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do 22 września br. będzie przyjmował wnioski w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny. Na dotacje przewidziano 41 mln zł, a na pożyczki do 159 mln zł.
Szansę na wsparcie finansowe mają przedsięwzięcia zmierzające do obniżenia zużycia energii i paliw w publicznym transporcie zbiorowym – dotyczące taboru (zakup nowych autobusów elektrycznych, szkolenie kierowców pojazdów publicznego transportu zbiorowego z obsługi bezemisyjnego taboru) lub infrastruktury i zarządzania (modernizacja bądź budowa stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych pod warunkiem, że stacja ładowania wykorzystywana będzie wyłącznie do obsługi publicznego transportu zbiorowego).
O dofinansowanie mogą ubiegać się: jednostki samorządu terytorialnego (JST); spółki komunalne, które działają w celu wykonania zadań JST związanych z publicznym transportem zbiorowym oraz inne podmioty świadczące usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na podstawie umowy zawartej z JST.
Więcej na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Nabór wniosków rozpocznie się 4 września, a na jednostki samorządu terytorialnego czeka 200 mln zł.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do 22 września br. będzie przyjmował wnioski w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny. Na dotacje przewidziano 41 mln zł, a na pożyczki do 159 mln zł.
Szansę na wsparcie finansowe mają przedsięwzięcia zmierzające do obniżenia zużycia energii i paliw w publicznym transporcie zbiorowym – dotyczące taboru (zakup nowych autobusów elektrycznych, szkolenie kierowców pojazdów publicznego transportu zbiorowego z obsługi bezemisyjnego taboru) lub infrastruktury i zarządzania (modernizacja bądź budowa stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych pod warunkiem, że stacja ładowania wykorzystywana będzie wyłącznie do obsługi publicznego transportu zbiorowego).
O dofinansowanie mogą ubiegać się: jednostki samorządu terytorialnego (JST); spółki komunalne, które działają w celu wykonania zadań JST związanych z publicznym transportem zbiorowym oraz inne podmioty świadczące usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na podstawie umowy zawartej z JST.
Więcej na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.