Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
infobus_logoRozpoczęły się dostawy nowej odsłony Mercedesów Conecto G do Bydgoszczy. Miejskie Zakłady Komunikacyjne stały się tym samym drugim polskim przewoźnikiem, który kupił je jako fabrycznie nowe.
 
Łącznie MZK odbierze od EvoBus Polska 11 przegubowych Conecto po faceliftingu. Pięć autobusów już dostarczono do Bydgoszczy. A to oznacza rozpoczęcie dostaw z ubiegłorocznego zamówienia. Przypomnijmy, że 11 września bydgoski przewoźnik podpisał z polskim dystrybutorem "gwiazd" umowę, która opiewała na 15 845 847,51 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową za nowego Conecto G w wysokości 1 171 385,63 PLN netto. Była to bezapelacyjnie promocja przez duże “P".
 
fot.-Stowarzyszenie-na-rzecz-Rozwoju-Transportu-Publicznego-w-Bydgoszczy-facebook.com-0
 
Nowa odsłona Conecto debiutuje więc w kolejnym polskim mieście. Każdym z bydgoskich przegubowców może podróżować 140 pasażerów. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
 
Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard "gwiazdy". Autobus posiada stojący silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.
 
Bydgoski standard, czyli rozsądnie
 
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring. Pasażerowie mają zapewniony dostęp do gniazd USB, a także sieci WiFi.
 
W autobusach co prawda zabrakło biletomatów, ale... są kasowniki Mennicy Polskiej. A te operują na jej autorskim Open Payment System. Dzięki temu urządzenie łączy w sobie funkcje kasownika i automatu biletowego. Co prawda możliwy jest zakup tylko biletów elektronicznych i tylko za pomocą płatności bezgotówkowej, ale to w końcu przyszło. A Bydgoszcz to drugie polskie miasto, które chce w całości przejść na taki system.
 
Skoro jesteśmy w Bydgoszczy to nie zapomniano o komforcie pracy kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To jednak nie wszystko. Prowadzący ma także do dyspozycji agregat Konvekta KL20E, który chłodzi i grzeje jego stanowisko pracy.
 
Bydgoszcz ma jednak więcej wspólnego z pierwszym i ostatnim miastem z tej trójki. MZK jest bowiem trzecim odbiorcą w naszym kraju, który zdecydował się na ich zakup jako fabrycznie nowych.

Więcej: www.infobus.pl
 
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ABC Colorex Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
GREG-PLAST