Nowy Fiat Panda z silnikiem 1,3 Mjtd o mocy 75 KM, pokonując konkurencję, zdecydowanie wygrał IX edycję Supertestu Ekonomii zorganizowanego pod patronatem Auto Klubu Dziennikarzy Polskich.
Wytyczona przez organizatora w tym roku 300 km trasa wiodła z Warszawy drogą ekspresową S7 do Radomia, potem drogą krajową nr 12 przez Zwoleń do Puław, a stamtąd drogą wojewódzką nr 801 wzdłuż Wisły, z powrotem do Warszawy.
Regulamin zawodów wymuszał na dwunastu uczestnikach zawodów średnią prędkość przejazdu na poziome 60 - 65 km/h.
Na mecie zawodów okazało się, że najmniej paliwa trzeba było zatankować do nowego Fiata Pandy, tylko 9,34 litra, co oznacza, że Fiat Panda z silnikem 1,3 Mjtd., którym kierował pracownik działu logistyki Fiat Auto Poland, pan Maciej Czowgan, zużył średnio tylko 3,27 litra oleju napędowego na 100 km.
Fiat Panda to niekwestionowany lider w segmencie samochodów miejskich, do którego przewidziano NAJnowocześniejsze silniki, tak benzynowe, jak i wysokoprężne. Fiat Panda jest również wyjątkowo bezpieczny. Nawet model w podstawowej wersji Fresh opuszcza fabrykę z 4 poduszkami powietrznymi, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego Dualdrive oraz systemem ABS z EBD. Już wkrótce do Pand będzie też montowany opcjonalny system zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation).
Rewelacyjnie pojechał drugi reprezentant Fiat Auto Poland w tych zawodach, pan red. Robert Bielecki (członek jury International Engine of The Year), który startując na samochodzie Fiat 500 z rewelacyjnym silnikiem 0.9 TwinAir Turbo spalił średnio na tej trasie 3,66 litra benzyny na 100km.
To NAJnowocześniejszy silnik z turbodoładowaniem o mocy 85 KM, który nagrodzono tytułem „Międzynarodowy Silnik 2011 r." Jury konkursu przyznało tę nagrodę za jego szczególne osiągi, kulturę pracy oraz wyjątkową oszczędność - TwinAir gwarantuje najniższe spalanie w klasie. Takim Fiatem można przejechać 100 km, jak się okazuje na zaledwie 3,66 litrach benzyny, emitując do atmosfery tylko 95 gramów dwutlenku węgla na kilometr!
Fiat jest najbardziej „eko" dzięki takim rozwiązaniom, jak Start&Stop (samoczynne wyłączanie silnika na postoju np. przed światłami), wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Driver, czy oszczędnościowy tryb pracy ECO. Nie można przy tym pominąć faktu, że Fiat 500 TwinAir szczyci się światowym rekordem poziomu emisji CO2 dla silników benzynowych wynoszącym 92 g/km w przypadku współpracy ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic i 95 g/km w przypadku auta ze skrzynią mechaniczną.
Oficjalne wyniki IX Supertestu Ekonomii pod kątem średniego zużycia paliwa:
1. Nowy Fiat Panda 1,3 Mjtd - 3,27 l/100km
2. Skoda Citigo 1,0 MPI - 3,61 l/100km
3. Fiat 500 0,9 TwinAir Turbo - 3,66 l/100km
4. Skoda Fabia 1,6 TDI - 3,75 l/100km
Wytyczona przez organizatora w tym roku 300 km trasa wiodła z Warszawy drogą ekspresową S7 do Radomia, potem drogą krajową nr 12 przez Zwoleń do Puław, a stamtąd drogą wojewódzką nr 801 wzdłuż Wisły, z powrotem do Warszawy.
Regulamin zawodów wymuszał na dwunastu uczestnikach zawodów średnią prędkość przejazdu na poziome 60 - 65 km/h.
Na mecie zawodów okazało się, że najmniej paliwa trzeba było zatankować do nowego Fiata Pandy, tylko 9,34 litra, co oznacza, że Fiat Panda z silnikem 1,3 Mjtd., którym kierował pracownik działu logistyki Fiat Auto Poland, pan Maciej Czowgan, zużył średnio tylko 3,27 litra oleju napędowego na 100 km.
Fiat Panda to niekwestionowany lider w segmencie samochodów miejskich, do którego przewidziano NAJnowocześniejsze silniki, tak benzynowe, jak i wysokoprężne. Fiat Panda jest również wyjątkowo bezpieczny. Nawet model w podstawowej wersji Fresh opuszcza fabrykę z 4 poduszkami powietrznymi, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego Dualdrive oraz systemem ABS z EBD. Już wkrótce do Pand będzie też montowany opcjonalny system zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation).
Rewelacyjnie pojechał drugi reprezentant Fiat Auto Poland w tych zawodach, pan red. Robert Bielecki (członek jury International Engine of The Year), który startując na samochodzie Fiat 500 z rewelacyjnym silnikiem 0.9 TwinAir Turbo spalił średnio na tej trasie 3,66 litra benzyny na 100km.
To NAJnowocześniejszy silnik z turbodoładowaniem o mocy 85 KM, który nagrodzono tytułem „Międzynarodowy Silnik 2011 r." Jury konkursu przyznało tę nagrodę za jego szczególne osiągi, kulturę pracy oraz wyjątkową oszczędność - TwinAir gwarantuje najniższe spalanie w klasie. Takim Fiatem można przejechać 100 km, jak się okazuje na zaledwie 3,66 litrach benzyny, emitując do atmosfery tylko 95 gramów dwutlenku węgla na kilometr!
Fiat jest najbardziej „eko" dzięki takim rozwiązaniom, jak Start&Stop (samoczynne wyłączanie silnika na postoju np. przed światłami), wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Driver, czy oszczędnościowy tryb pracy ECO. Nie można przy tym pominąć faktu, że Fiat 500 TwinAir szczyci się światowym rekordem poziomu emisji CO2 dla silników benzynowych wynoszącym 92 g/km w przypadku współpracy ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic i 95 g/km w przypadku auta ze skrzynią mechaniczną.
Oficjalne wyniki IX Supertestu Ekonomii pod kątem średniego zużycia paliwa:
1. Nowy Fiat Panda 1,3 Mjtd - 3,27 l/100km
2. Skoda Citigo 1,0 MPI - 3,61 l/100km
3. Fiat 500 0,9 TwinAir Turbo - 3,66 l/100km
4. Skoda Fabia 1,6 TDI - 3,75 l/100km