Już w maju br. ukaże się nowy podręcznik FMEA. Jego powstanie jest rezultatem prac wspólnej grupy roboczej AIAG i VDA. Jakie zmiany zostaną w nim zawarte?
Powołanie do życia wspólnej grupy roboczej AIAG i VDA stanowi wyjście koncernów motoryzacyjnych naprzeciw oczekiwaniom dostawców dla branży automotive. Przedsiębiorstwa wytwarzające części i podzespoły samochodowe zmagają się bowiem z problemem unifikacji wymagań dotyczących przeprowadzania analizy FMEA.
Dotyczy to szczególnie tych podmiotów, które współpracują z największymi wytwórcami samochodów z Europy (przede wszystkim z Niemiec) oraz ze Stanów Zjednoczonych. Producenci niemieccy wymagają podejścia do FMEA według podręcznika VDA, natomiast północnoamerykańscy - zgodnie z podręcznikiem AIAG.
Dwa podejścia to większe koszty i ryzyko niezgodności
Konieczność stosowania dwóch podejść AIAG i VDA (z różnicami związanymi zarówno z RPN, ale przede wszystkim z kryteriami oceny Severity, Occurence i Detection), oznaczało, że dostawca części stawał wobec wyzwania prowadzenia dwóch analiz lub przygotowania jednego dokumentu, co było procesem koszto- i czasochłonnym oraz obarczonym ryzykiem wystąpienia niezgodności. Producenci części zgłaszali uwagi, iż będą mogli znacząco ograniczyć powyższe, jeśli umożliwić im przygotowanie jednego dokumentu, zgodnego z podejściami VDA i AIAG.
Powołanie do życia wspólnej grupy roboczej AIAG i VDA stanowi wyjście koncernów motoryzacyjnych naprzeciw oczekiwaniom dostawców dla branży automotive. Przedsiębiorstwa wytwarzające części i podzespoły samochodowe zmagają się bowiem z problemem unifikacji wymagań dotyczących przeprowadzania analizy FMEA.
Dotyczy to szczególnie tych podmiotów, które współpracują z największymi wytwórcami samochodów z Europy (przede wszystkim z Niemiec) oraz ze Stanów Zjednoczonych. Producenci niemieccy wymagają podejścia do FMEA według podręcznika VDA, natomiast północnoamerykańscy - zgodnie z podręcznikiem AIAG.
Dwa podejścia to większe koszty i ryzyko niezgodności
Konieczność stosowania dwóch podejść AIAG i VDA (z różnicami związanymi zarówno z RPN, ale przede wszystkim z kryteriami oceny Severity, Occurence i Detection), oznaczało, że dostawca części stawał wobec wyzwania prowadzenia dwóch analiz lub przygotowania jednego dokumentu, co było procesem koszto- i czasochłonnym oraz obarczonym ryzykiem wystąpienia niezgodności. Producenci części zgłaszali uwagi, iż będą mogli znacząco ograniczyć powyższe, jeśli umożliwić im przygotowanie jednego dokumentu, zgodnego z podejściami VDA i AIAG.
Istniejąca od 2015 roku wspólna grupa robocza AIAG i VDA powstała właśnie w celu wypracowania rozwiązań satysfakcjonujących dla wszystkich podmiotów zrzeszonych w ramach tych organizacji, m.in. dotyczących kryteriów punktacji dla oceny Severity, Occurrence i Detection. Rezultatem jej prac jest nowy podręcznik FMEA, który wprowadzony zostanie w maju br. Wcześniej, w grudniu ub. roku, przedstawiono jego wersję roboczą, do której wszyscy zainteresowani mogli składać uwagi merytoryczne.
Od 2019 roku nowy podręcznik FMEA stanie się jedynym obowiązującym standardem w omawianym temacie i będzie wymagany oraz sprawdzany podczas auditów drugiej i trzeciej strony.
Chcesz przeczytać cały artykuł? Zapraszam do lektury AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2018
Od 2019 roku nowy podręcznik FMEA stanie się jedynym obowiązującym standardem w omawianym temacie i będzie wymagany oraz sprawdzany podczas auditów drugiej i trzeciej strony.
Chcesz przeczytać cały artykuł? Zapraszam do lektury AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2018
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4
Mamy nadzieję, że nasze dwudniowe wydarzenie będzie dla Państwa dobrą okazją do poznania ciekawych rozwiązań, stosowanych przez uznane firmy jak również do wymiany opinii w gronie przedstawicieli branży.
·
·