W piątek w serwisie internetowym Ministerstwa Gospodarki pojawił się komunikat dotyczący restrukturyzacji Opla.
"W związku z doniesieniami medialnymi nt. programu restrukturyzacji europejskiej sieci General Motors Company - Adam Opel GmbH, Ministerstwo Gospodarki informuje, że 13 października br. Rada Ministrów przyjęła informację MG dotyczącą kontynuowania pomocy państwa dla zakładów w Gliwicach po finalizacji przejęcia Opla przez konsorcjum Magna/Sbierbank. Decyzja ta została przekazana rządowi Niemiec 15 października br.
Kontynuowanie wsparcia zależne będzie od ostatecznego kształtu programu restrukturyzacji Nowego Opla w części dotyczącej zakładów w Gliwicach. Docelowo przewiduje on m.in. osiągnięcie 100 proc. wykorzystania mocy produkcyjnych (ponowne uruchomienie 3 zmiany) oraz największą w historii zakładów produkcję 215 tys. samochodów rocznie.
Wielkość ewentualnej pomocy uzależniona jest od wniosków i potrzeb zakładów w Gliwicach. Będzie ona udzielana na podstawie istniejących programów, mechanizmów i możliwości, np. związanych z funkcjonowaniem zakładów w Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Wszelka pomoc państwa w tym zakresie zarówno kontynuowana, jak związana z nowymi inwestycjami zakładów, będzie zgodna z zasadami udzielania pomocy publicznej, obowiązującymi w UE oraz regułami Jednolitego Rynku."
"W związku z doniesieniami medialnymi nt. programu restrukturyzacji europejskiej sieci General Motors Company - Adam Opel GmbH, Ministerstwo Gospodarki informuje, że 13 października br. Rada Ministrów przyjęła informację MG dotyczącą kontynuowania pomocy państwa dla zakładów w Gliwicach po finalizacji przejęcia Opla przez konsorcjum Magna/Sbierbank. Decyzja ta została przekazana rządowi Niemiec 15 października br.
Kontynuowanie wsparcia zależne będzie od ostatecznego kształtu programu restrukturyzacji Nowego Opla w części dotyczącej zakładów w Gliwicach. Docelowo przewiduje on m.in. osiągnięcie 100 proc. wykorzystania mocy produkcyjnych (ponowne uruchomienie 3 zmiany) oraz największą w historii zakładów produkcję 215 tys. samochodów rocznie.
Wielkość ewentualnej pomocy uzależniona jest od wniosków i potrzeb zakładów w Gliwicach. Będzie ona udzielana na podstawie istniejących programów, mechanizmów i możliwości, np. związanych z funkcjonowaniem zakładów w Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Wszelka pomoc państwa w tym zakresie zarówno kontynuowana, jak związana z nowymi inwestycjami zakładów, będzie zgodna z zasadami udzielania pomocy publicznej, obowiązującymi w UE oraz regułami Jednolitego Rynku."