Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) ma nową strategię, informuje "Rzeczpospolita". Zamierza szukać inwestorów w rozwiniętych krajach świata.
- Chcemy działać według zasady: mniej urzędu, więcej biznesu – zapowiada prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomir Majman. Będzie więcej kontaktów z firmami i budowania wzajemnych relacji z potencjalnymi inwestorami. Zamiast dużych kampanii medialnych agencja nastawia się na zdobywanie inwestorów poprawianiem klimatu inwestycyjnego. Postara się skrócić czas przygotowania projektów - obecnie dziesięć miesięcy - nawet o połowę.
(...) Problemem będą jednak pieniądze. Najważniejsze działania, te dotyczące strategii sektorowej, finansowane są z dotacji Ministerstwa Gospodarki, której wielkość niewiele się zmieni. Jeśli w 2009 roku wynosiła 13,4 mln zł, to w obecnym wzrośnie jedynie do 14,9 mln zł, a w latach 2011 i 2012 znowu spadnie - do 13 mln zł.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
- Chcemy działać według zasady: mniej urzędu, więcej biznesu – zapowiada prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomir Majman. Będzie więcej kontaktów z firmami i budowania wzajemnych relacji z potencjalnymi inwestorami. Zamiast dużych kampanii medialnych agencja nastawia się na zdobywanie inwestorów poprawianiem klimatu inwestycyjnego. Postara się skrócić czas przygotowania projektów - obecnie dziesięć miesięcy - nawet o połowę.
(...) Problemem będą jednak pieniądze. Najważniejsze działania, te dotyczące strategii sektorowej, finansowane są z dotacji Ministerstwa Gospodarki, której wielkość niewiele się zmieni. Jeśli w 2009 roku wynosiła 13,4 mln zł, to w obecnym wzrośnie jedynie do 14,9 mln zł, a w latach 2011 i 2012 znowu spadnie - do 13 mln zł.
Więcej w "Rzeczpospolitej".