W tym tygodniu firma rozpoczęła realizację kontraktu od dostawy trzech nowoczesnych, niskopodłogowych Trollino 18. Do 2012 roku dodatkowych 20 przegubowych trolejbusów zasili flotę przewoźnika w mieście Mozarta.
Od piątku trzy w pełni niskopodłogowe, przyjazne środowisku, 18-metrowe trolejbusy Solaris Trollino 18 służą mieszkańcom Salzburga. Kluczyki do pierwszego z nich dr Arno Gasteiger, Prezes Zarządu Salzburg AG, odebrał z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.
- Salzburg od 100 lat korzysta z elektrycznych rozwiązań w transporcie miejskim. Cieszymy się, iż nowy rozdział w komunikacji miejskiej w Salzburgu otwierają nowoczesne, niskopodłogowe trolejbusy Solarisa. W ciągu ośmiu lat od premiery nasze trolejbusy zadomowiły się w 11 europejskich krajach, a ich łączna sprzedaż sięgnęła ponad 350 pojazdów - powiedział Krzysztof Olszewski.
Kontrakt obejmuje dostawę 23 przegubowych "O-bussów" - jak na miejscu nazywa się trolejbusy. Pojazdy wychodzą naprzeciw wymaganiom pasażerów, dbając o ich komfort i wygodę dzięki takim udogodnieniom jak elektryczne rampy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz wydzielone w tylnej części pojazdu miejsce przeznaczone na transport rowerów.
Trollino wyposażone są także w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne m.in. system rekuperacji umożliwiający oddawanie, przez pojazd, energii do sieci trakcyjnej czego wynikiem jest łączna redukcja zużycia energii o około 20% w stosunku do tradycyjnego trolejbusu. Z kolei energia zasilająca sieć pozyskiwana jest z elektrowni wodnej dzięki czemu nowe Trollino można określić jako pojazdy zero-emisyjne. Według wyliczeń Salzburg AG, redukuje to emisję szkodliwego CO2 o około 66.000 ton rocznie.
W Salzburgu jeździ obecnie 86 trolejbusów obsługujących 9 linii tworzących jedną z najgęstszych sieci połączeń w Europie. Dziennie korzysta z nich ponad 140.000 pasażerów. Pierwszą linię uruchomiono blisko 70 lat temu. Od tego czasu miasto słynące z festiwali muzyki Mozarta stale i konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury dla ekologicznych rozwiązań w komunikacji miejskiej.
Trollino wyposażone są także w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne m.in. system rekuperacji umożliwiający oddawanie, przez pojazd, energii do sieci trakcyjnej czego wynikiem jest łączna redukcja zużycia energii o około 20% w stosunku do tradycyjnego trolejbusu. Z kolei energia zasilająca sieć pozyskiwana jest z elektrowni wodnej dzięki czemu nowe Trollino można określić jako pojazdy zero-emisyjne. Według wyliczeń Salzburg AG, redukuje to emisję szkodliwego CO2 o około 66.000 ton rocznie.
W Salzburgu jeździ obecnie 86 trolejbusów obsługujących 9 linii tworzących jedną z najgęstszych sieci połączeń w Europie. Dziennie korzysta z nich ponad 140.000 pasażerów. Pierwszą linię uruchomiono blisko 70 lat temu. Od tego czasu miasto słynące z festiwali muzyki Mozarta stale i konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury dla ekologicznych rozwiązań w komunikacji miejskiej.