Poczta Polska przygotowuje się do wprowadzenia samochodów elektrycznych. Pomóc ma w tym Energa. Obie firmy podpisały list intencyjny - będą wspólnie rozwijać transport oparty na pojazdach tego typu.
Poczta Polska od 2018 roku prowadzi działania na rzecz rozwoju elektromobilności, testuje różne typy pojazdów elektrycznych oraz stacje ładowania. Spółka posiada flotę ponad 5 tys. aut i przygotowuje się do stopniowej ich wymiany na auta elektryczne. Już jesienią tego roku do floty pojazdów dołączą pierwsze pocztowe elektryki.
Poczta Polska od 2018 roku prowadzi działania na rzecz rozwoju elektromobilności, testuje różne typy pojazdów elektrycznych oraz stacje ładowania. Spółka posiada flotę ponad 5 tys. aut i przygotowuje się do stopniowej ich wymiany na auta elektryczne. Już jesienią tego roku do floty pojazdów dołączą pierwsze pocztowe elektryki.
- Dzięki podpisaniu listu intencyjnego z Energą nasza spółka zyskuje poważnego partnera, z którym będziemy mogli rozwijać elekromobilność. Energa ma duże doświadczenie w zarządzaniu infrastrukturą z wykorzystaniem dedykowanego systemu IT - mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. - Chcemy jak najlepiej przygotować się do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu” oraz mieć pozytywny wpływ na poprawę jakości powietrza przez ograniczenie jego zanieczyszczenia - dodaje Paweł Przychodzeń, członek zarządu Poczty Polskiej.
Grupa Energa jest pionierem w zakresie rozwiązań elektromobilnościowych w Polsce. W 2013 roku firma rozpoczęła realizację projektu „eMobility”, w ramach którego m.in. zainstalowano pilotażową infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych, testowano flotę pojazdów elektrycznych oraz prowadzono testy systemów IT zarządzających terminalami ładowania i flotą EV. Wdrożono także pierwszą w Polsce usługę carsharingu opartą na samochodach elektrycznych. Na przestrzeni lat firma zrealizowała wiele inicjatyw z samorządami i klientami biznesowymi.
Energa ma pomóc Poczcie w zapewnieniu infrastruktury do aut o napędzie elektrycznym wraz z niezbędnymi do ich ładowania urządzeniami oraz systemem zarządzającym. Spółka energetyczna systematycznie rozbudowuje swoją sieć ładowania tego typu pojazdów. Do końca 2019 roku Grupa Energa będzie miała łącznie 54 stacje, a do 2022 roku co najmniej 100. Będą one ulokowane m.in. przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz w większości dużych miast leżących na terenie działalności Grupy. Część spośród nich będzie stacjami szybkiego ładowania - umożliwiającymi naładowanie pojazdu do poziomu 80 proc. w ciągu 30 min. Koordynatorem działań w zakresie elektromobilności w Grupie jest Energa Obrót.
- Grupa Energa prężnie rozwija obszar e-mobility i dzieli się praktycznym doświadczeniem. Kooperacja z tak dużą firmą jak Poczta Polska, o ogólnopolskim zasięgu, jest szansą na wdrożenie rozwiązań w obszarze e-mobility korzystnych dla obydwu firm oraz dla klientów. Jestem przekonany, że ta współpraca umożliwi nam osiągnięcie założonych celów - mówi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes zarządu Energi Obrót.
Firmy przygotowują się do uruchomionego przez Ministerstwo Energetyki „Planu rozwoju elektromobilności w Polsce”, realizującego „Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”.
W ubiegłym roku Poczta przeprowadziła największe w Polsce testy dostawczych pojazdów elektrycznych do 3,5 tony o ładowności do 800 kg. Był to „poligon doświadczalny” dla kierowców i pracowników obsługi technicznej, jak również producentów. Przetestowano 9 marek samochodów oraz 5 rodzajów stacji ładowania. Obecnie prowadzone są testy pojazdów elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg. Auta pięciu producentów są używane w codziennej pracy przez pocztowców w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Jednocześnie testowane są stacje ładowania 4 firm.
Samochody elektryczne stają się przyszłością motoryzacyjnego świata. Mają na to wpływ zarówno zmiany norm emisji spalin, niestabilne ceny paliw, rosnące koszty eksploatacyjne tradycyjnych pojazdów, jak też potrzeba ochrony środowiska naturalnego.
W myśl ustawy z 11 stycznia 2018 roku o elektoromobilności i paliwach alternatywnych, Polska stawia na rozwój samochodów, których użytkowanie jest niskoemisyjne. Przyjęte w ustawie rozwiązania, takie jak np. strefy czystego transportu, powodują konieczność stopniowej wymiany floty aut. Podobne regulacje do wymienionej ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wprowadzone zostały w większości krajów UE.
Samochody elektryczne stają się przyszłością motoryzacyjnego świata. Mają na to wpływ zarówno zmiany norm emisji spalin, niestabilne ceny paliw, rosnące koszty eksploatacyjne tradycyjnych pojazdów, jak też potrzeba ochrony środowiska naturalnego.
W myśl ustawy z 11 stycznia 2018 roku o elektoromobilności i paliwach alternatywnych, Polska stawia na rozwój samochodów, których użytkowanie jest niskoemisyjne. Przyjęte w ustawie rozwiązania, takie jak np. strefy czystego transportu, powodują konieczność stopniowej wymiany floty aut. Podobne regulacje do wymienionej ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wprowadzone zostały w większości krajów UE.