Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
gmmpSzefowie GM Europe będą dziś przekonywać Komisję Europejską oraz przedstawicieli rządów państw UE o potrzebie pomocy dla koncernu w wysokości 3,3 mld euro.

Szczegóły planu restrukturyzacji firmy trzymane są w tajemnicy. Jednak jak ustalił „WSJ Polska”, nie można wykluczyć, że w nowym planie ratunkowym znajdzie się także wniosek o dofinansowanie fabryki Opla w Gliwicach.

Zakład w Gliwicach przygotowuje się do uruchomienia w przyszłym roku produkcji nowej generacji Astry. Choć przedstawiciele fabryki zapewniają, że środki na ten cel mają zapewnione, to jednak trudno w to uwierzyć. Zwłaszcza że firma nie miała pieniędzy na produkcję innego nowego modelu minivana Meriva kolejnej generacji w hiszpańskiej Saragossie. To dlatego kredyt o wartości 200 mln euro musiał poręczyć rząd Aragonii - o publicznie ujawniono wczoraj.

Największe nadzieje firma wiąże przede wszystkim z Niemcami, od których spodziewa się pozyskać 2,6 mld euro. "Do tej pory nie zwróciliśmy się z wnioskiem o pomoc do polskiego rządu" - mówi tymczasem Paweł Wideł z GM Poland.

Polski rząd, który dziś reprezentowany będzie w Brukseli przez wiceministra gospodarki Marcina Korolca, jest przeciwny pompowaniu publicznych środków w Opla. "Oficjalne stanowisko w tej sprawie przedstawimy dopiero w poniedziałek" - zastrzega Bogna Gudowska z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki. Jednak nieoficjalnie wiadomo, że resort dopuszcza jedynie formułę wsparcia branży motoryzacyjnej nienaruszającą konkurencji na europejskim rynku.

Więcej w "Dzienniku".
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
Etisoft Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Link International Transport
FABER CNC
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.