Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa lub energii oraz wzorcowo niskimi wartościami emisji, która w przypadku Corsy‑e jest zerowa.
Silnik elektryczny z automatycznym reduktorem zasila zespół akumulatorów o pojemności energetycznej 50 kWh składający się z 216 ogniw 125Ah (18 modułów po 12 ogniw). Zasięg samochodu do 330 km, ładowanie do 80 proc. w 30 min.
Nowa Corsa to samochód zaprojektowany od podstaw w niemieckim Rüsselsheim.
Z ogólnym sportowym wrażeniem współgra obniżona masa (najlżejsza Corsa waży niespełna tonę) oraz nisko osadzony fotel kierowcy. Samochód wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego, a inżynierowie Opla dopracowali zawieszenie i układ kierowniczy. W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy udostępnia w segmencie popularnych małych samochodów. Pozostałe innowacyjne rozwiązania w Corsie to między innymi system czujników Flank Guard, 180‑stopniowa panoramiczna tylna kamera i asystent automatycznego parkowania, a także alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, inteligentny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje systemy od Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym po flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości oraz w pełni cyfrowy kokpit w Corsie‑e. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna jest nowa usługa telematyczna „Opel Connect” obejmująca nawigację online, bezpośrednie połączenie z operatorem pomocy drogowej, system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych oraz wiele innych funkcji.