Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla dla nowych pojazdów po 2035 r., co oznacza, że po tym roku w krajach UE nie będzie można zarejestrować nowych aut z silnikami konwencjonalnymi (spaliwowe i wysokoprężne).
Nowe przepisy określają następujące cele:
- redukcja emisji CO2 o 55% dla nowych samochodów i o 50% dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 r.
- 100% redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 roku
Rozporządzenie zawiera także klauzulę przeglądową, która przewiduje, że w 2026 r. Komisja dokona szczegółowej oceny postępów w osiąganiu celów 100% redukcji emisji na 2035 r. oraz ewentualną potrzebę ich przeglądu. W przeglądzie uwzględniony zostanie rozwój technologiczny, w tym w odniesieniu do technologii hybrydowych typu plug-in, oraz znaczenie opłacalnego i społecznie sprawiedliwego przejścia na zerową emisję.
Pełna informacja o przyjętym rozporządzeniu.