Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
28 marca 2023 r. Rada UE przegłosowała, przy jednym głosie przeciw (Polska), rozporządzenie określające bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych.

Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla dla nowych pojazdów po 2035 r., co oznacza, że po tym roku w krajach UE nie będzie można zarejestrować nowych aut z silnikami konwencjonalnymi (spaliwowe i wysokoprężne).


Nowe przepisy określają następujące cele:
  • redukcja emisji CO2 o 55% dla nowych samochodów i o 50% dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 r.
  • 100% redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 roku
Przyjęte rozporządzenie zawiera odniesienie do e-paliw, przy czym po konsultacjach z zainteresowanymi stronami Komisja przedstawi wniosek w sprawie rejestracji pojazdów napędzanych wyłącznie paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 po 2035 r., zgodnie z prawem UE, poza zakresem norm floty oraz zgodnie z unijnym celem neutralności klimatycznej.

Rozporządzenie zawiera także klauzulę przeglądową, która przewiduje, że w 2026 r. Komisja dokona szczegółowej oceny postępów w osiąganiu celów 100% redukcji emisji na 2035 r. oraz ewentualną potrzebę ich przeglądu. W przeglądzie uwzględniony zostanie rozwój technologiczny, w tym w odniesieniu do technologii hybrydowych typu plug-in, oraz znaczenie opłacalnego i społecznie sprawiedliwego przejścia na zerową emisję.

Pełna informacja o przyjętym rozporządzeniu.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Mondi Simet Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
Link International Transport
Pol-Technology Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.