Tak naprawdę to dopiero początki kariery autobusów hybrydowych. - W Polsce oferuje je jedynie Solaris, zresztą europejski prekursor tej technologii - mówi Aleksander Kierecki, szef analizującej rynek transportowy firmy JMK.
W 2008 r. Volvo we Wrocławiu uruchomiło produkcję autobusów hybrydowych, ale nie sprzedaje ich w Polsce.
Pytanie, czy do oferty także na polskim rynku. Solaris, jedyny sprzedawca takich pojazdów w Polsce, na razie znalazł w naszym kraju nabywcę na… jeden egzemplarz. Jeździ on po ulicach Poznania. - Liczba sprzedanych autobusów hybrydowych może nie robi wrażenia, ale pamiętajmy, że standardowy 18-metrowy pojazd kosztuje ok. 300 tys. euro, a taki sam hybrydowy ok. 450 tys. euro - mówi Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solaria Bus & Coach.
Potrzebne jest jednak wsparcie ze strony budżetu państwa lub samorządów na ekologiczny transport publiczny. W USA dopłata do takich pojazdów sięga nawet 97 proc. ich ceny - podkreśla. Dopłacają zresztą i budżety innych państw, np. Niemiec.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
W 2008 r. Volvo we Wrocławiu uruchomiło produkcję autobusów hybrydowych, ale nie sprzedaje ich w Polsce.
Pytanie, czy do oferty także na polskim rynku. Solaris, jedyny sprzedawca takich pojazdów w Polsce, na razie znalazł w naszym kraju nabywcę na… jeden egzemplarz. Jeździ on po ulicach Poznania. - Liczba sprzedanych autobusów hybrydowych może nie robi wrażenia, ale pamiętajmy, że standardowy 18-metrowy pojazd kosztuje ok. 300 tys. euro, a taki sam hybrydowy ok. 450 tys. euro - mówi Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solaria Bus & Coach.
Potrzebne jest jednak wsparcie ze strony budżetu państwa lub samorządów na ekologiczny transport publiczny. W USA dopłata do takich pojazdów sięga nawet 97 proc. ich ceny - podkreśla. Dopłacają zresztą i budżety innych państw, np. Niemiec.
Więcej w "Rzeczpospolitej".