Wśród 4,8 mln zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych w wieku do dziesięciu lat prawie 865,7 tys. to auta firmowe, infromuje "Rzeczpospolita".
Obecny rok jest wyjątkowy: przedsiębiorcy kupią więcej nowych aut niż osoby prywatne. To dobrze, bo firmy odmładzają rynek. Wśród aut służbowych najwięcej (ponad 45 proc.) to samochody z lat 2007 – 2009.
Ze statystyk wynika, że niekwestionowanym nr 1 służbowych aut jest Skoda. Wśród ogółu samochodów rejestrowanych na firmy (wliczając kratki) stanowi 10,8 proc. aut – prawie 93,5 tys. sztuk.
Tuż za nią znalazł się Ford – 10,5 proc., czyli 90,8 tys. sztuk, a na trzecim miejscu ulokowała się Toyota - 9,5 proc. rynku i 82,5 tys. aut.
W autach bezkratkowych ranking układa się nieco inaczej: prowadzi Toyota przed Skodą, Fordem, Oplem i Volkswagenem.
Auta z kratką, czyli z homologacją ciężarową, to duża część firmowego rynku. A dokładniej – przeszło jedna trzecia (ponad 331 tys. – 38,2 proc.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Obecny rok jest wyjątkowy: przedsiębiorcy kupią więcej nowych aut niż osoby prywatne. To dobrze, bo firmy odmładzają rynek. Wśród aut służbowych najwięcej (ponad 45 proc.) to samochody z lat 2007 – 2009.
Ze statystyk wynika, że niekwestionowanym nr 1 służbowych aut jest Skoda. Wśród ogółu samochodów rejestrowanych na firmy (wliczając kratki) stanowi 10,8 proc. aut – prawie 93,5 tys. sztuk.
Tuż za nią znalazł się Ford – 10,5 proc., czyli 90,8 tys. sztuk, a na trzecim miejscu ulokowała się Toyota - 9,5 proc. rynku i 82,5 tys. aut.
W autach bezkratkowych ranking układa się nieco inaczej: prowadzi Toyota przed Skodą, Fordem, Oplem i Volkswagenem.
Auta z kratką, czyli z homologacją ciężarową, to duża część firmowego rynku. A dokładniej – przeszło jedna trzecia (ponad 331 tys. – 38,2 proc.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".