W listopadzie sprowadzono do Polski 54 313 używanych samochodów osobowych. To o niemal 21% mniej niż miesiąc wcześniej i o 15,3% mniej niż przed rokiem.
Spoza Unii sprowadzono tylko 1009 aut, co jest najgorszym miesięcznym wynikiem od początku roku.
Łącznie w ciągu 11 miesięcy bieżącego roku sprowadzono do kraju 647 716 pojazdów, o nieco ponad 32,0% mniej niż rok wcześniej, przy czym import z innych krajów UE wyniósł łącznie tylko 14,3 tys. sztuk. Mała popularność tego typu samochodów ma z jednej strony związek z notowaniami dolara w okolicach 2,70-2,90 zł, zaś z drugiej z atrakcyjną ofertą aut sprowadzonych w ubiegłych miesiącach, a dostępnych ?od ręki? w Polsce. Niejednokrotnie okazuje się, że po doliczeniu kosztów transportów i podatków okazuje się, że sprowadzenie auta z USA jest opłacalne tylko w przypadku marek luksusowych.
Nieznacznie poprawiła się struktura wiekowa sprowadzonych samochodów. Udział najmłodszych w tegorocznym imporcie wynosi obecnie 11,6%, wobec 11,4% na koniec października. Samochody najstarsze, o okresie eksploatacji powyżej 10 lat, stanowią 41,8%, podczas gdy miesiąc wcześniej było ich dokładnie 42,0%. Samochody w wieku od 5 do 10 lat stanowią ponownie 46,6% rynku. W samym listopadzie, podobnie jak w październiku, samochody w wieku poniżej 4 lat, stanowiły 13,3%, natomiast najstarsze, ponad 10-letnie stanowiły 38,9%.
Więcej w serwisie IBRM Samar.
Spoza Unii sprowadzono tylko 1009 aut, co jest najgorszym miesięcznym wynikiem od początku roku.
Łącznie w ciągu 11 miesięcy bieżącego roku sprowadzono do kraju 647 716 pojazdów, o nieco ponad 32,0% mniej niż rok wcześniej, przy czym import z innych krajów UE wyniósł łącznie tylko 14,3 tys. sztuk. Mała popularność tego typu samochodów ma z jednej strony związek z notowaniami dolara w okolicach 2,70-2,90 zł, zaś z drugiej z atrakcyjną ofertą aut sprowadzonych w ubiegłych miesiącach, a dostępnych ?od ręki? w Polsce. Niejednokrotnie okazuje się, że po doliczeniu kosztów transportów i podatków okazuje się, że sprowadzenie auta z USA jest opłacalne tylko w przypadku marek luksusowych.
Nieznacznie poprawiła się struktura wiekowa sprowadzonych samochodów. Udział najmłodszych w tegorocznym imporcie wynosi obecnie 11,6%, wobec 11,4% na koniec października. Samochody najstarsze, o okresie eksploatacji powyżej 10 lat, stanowią 41,8%, podczas gdy miesiąc wcześniej było ich dokładnie 42,0%. Samochody w wieku od 5 do 10 lat stanowią ponownie 46,6% rynku. W samym listopadzie, podobnie jak w październiku, samochody w wieku poniżej 4 lat, stanowiły 13,3%, natomiast najstarsze, ponad 10-letnie stanowiły 38,9%.
Więcej w serwisie IBRM Samar.