Z wstępnych danych pozyskanych z systemu CEP wynika, że w lutym zarejestrowano 21 741 samochodów osobowych i osobowych z homologacją ciężarową.
To o 0,7 proc. mniej w porównaniu do stycznia oraz o niemal 17,5 proc. mniej w porównaniu do lutego ubiegłego roku.
Obserwowane osłabienie popytu to efekt oddziaływania kilku czynników. Pierwszym, który miał negatywny wpływ na sprzedaż w salonach w styczniu i lutym była niewątpliwie mroźna i śnieżna zima, która skutecznie zmniejszyła aktywność potencjalnych klientów.
Kolejnym powodem słabszej sprzedaży w lutym był ograniczony poziom eksportu aut z polskich salonów, będący z jednej strony wynikiem zakończenia programów wspomagających sprzedaż u naszych sąsiadów, z drugiej zaś umacniającą się złotówką.
Mniejsza sprzedaż to także efekt ograniczonej w wielu sieciach dealerskich dostępności atrakcyjnej oferty wyprzedażowej, spowodowanej zwiększonymi zakupami klientów spoza polskiej zachodniej granicy, obserwowanymi w drugiej połowie ubiegłego roku.
Na osłabienie popytu wpłynęło także słabsze zainteresowanie aktualną ofertą wśród przedsiębiorców, co znalazło odzwierciedlenie w o połowę mniejszej, niż zanotowana w grudniu ubiegłego roku, sprzedaży samochodów z „kratką”.
Więcej w serwisie IBRM Samar.
To o 0,7 proc. mniej w porównaniu do stycznia oraz o niemal 17,5 proc. mniej w porównaniu do lutego ubiegłego roku.
Obserwowane osłabienie popytu to efekt oddziaływania kilku czynników. Pierwszym, który miał negatywny wpływ na sprzedaż w salonach w styczniu i lutym była niewątpliwie mroźna i śnieżna zima, która skutecznie zmniejszyła aktywność potencjalnych klientów.
Kolejnym powodem słabszej sprzedaży w lutym był ograniczony poziom eksportu aut z polskich salonów, będący z jednej strony wynikiem zakończenia programów wspomagających sprzedaż u naszych sąsiadów, z drugiej zaś umacniającą się złotówką.
Mniejsza sprzedaż to także efekt ograniczonej w wielu sieciach dealerskich dostępności atrakcyjnej oferty wyprzedażowej, spowodowanej zwiększonymi zakupami klientów spoza polskiej zachodniej granicy, obserwowanymi w drugiej połowie ubiegłego roku.
Na osłabienie popytu wpłynęło także słabsze zainteresowanie aktualną ofertą wśród przedsiębiorców, co znalazło odzwierciedlenie w o połowę mniejszej, niż zanotowana w grudniu ubiegłego roku, sprzedaży samochodów z „kratką”.
Więcej w serwisie IBRM Samar.