W sierpniu 2010 sprzedano 22 625 nowych samochodów, czyli o 7,38% proc. (1 554 sztuki) więcej niż rok wcześniej, a o 7,61% (- 1 863 sztuki) mniej niż w ubiegłym miesiącu.
Łącznie od początku roku nabywców znalazło 205 418 aut, czyli o 4,29% mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Chociaż skumulowana sprzedaż jest wciąż niższa niż rok wcześniej, to obserwowaną pozytywną tendencją jest zmniejszanie się z miesiąca na miesiąc tej różnicy. W tym roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego sprzedano o 9 201 aut mniej. Dotychczas warunki w Polsce nie sprzyjały sprzedaży nowych aut. Niepewna sytuacja gospodarcza kraju i słaby kurs złotego w stosunku do euro wpłynął negatywnie na popyt na nowe samochody, szczególnie ze strony osób, kupujących auta na cele prywatne.
Na spadek sprzedaży w sierpniu, podobnie jak w lipcu, miał też wpływ okres wakacyjny, nie sprzyjający podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu. Część klientów starała się kupić nowe auto przed urlopem, inni odkładają decyzję na czas po wakacjach. To na rynku motoryzacyjnym zjawisko sezonowe, powtarzające się rokrocznie.
Spośród 10 najpopularniejszych na polskim rynku marek aż 7 odnotowało spadek sumarycznej sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku, a 2 z nich - Fiat i Toyota - miały spadki dwucyfrowe. Renault, Peugeot i Hyundai odnotowały wzrost sprzedaży sumarycznej.
W sierpniu liderem sprzedaży po raz kolejny była Skoda. Uzyskany wynik na poziomie 2 571 sztuk jest aż o 11,78% większy niż rok wcześniej, natomiast skumulowana sprzedaż wyniosła 23 622, o 3,66% mniej niż w 2009r. Ponad połowa sprzedawanych Skód kupowana jest przez klientów instytucjonalnych.
Na drugim miejscu rankingu najczęściej kupowanych aut uplasował się Fiat. Skumulowany wynik - 17 076 sztuk - jest jednak aż o 22,94% (5 082 sztuki) mniejszy niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen, którego skumulowany wynik na koniec sierpnia wyniósł 16 600 sztuk, o 6,67% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, w statystykach rejestracyjnych VW zajmuje 6. pozycję. Różnica ta wynika głównie z dużego zainteresowania samochodami tej marki klientów zza granicy. Kolejne miejsca zajmują Ford, Toyota, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai. Najdynamiczniejszy wzrost sprzedaży po ośmiu miesiącach spośród tej „dziesiątki” wykazał Peugeot – o 10,52% rok do roku. Największą miesięczną sprzedaż w sierpniu osiągnęły kolejno Fiat, Toyota, Ford i Volkswagen.
Więcej w serwisie IBRM Samar.
Łącznie od początku roku nabywców znalazło 205 418 aut, czyli o 4,29% mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Chociaż skumulowana sprzedaż jest wciąż niższa niż rok wcześniej, to obserwowaną pozytywną tendencją jest zmniejszanie się z miesiąca na miesiąc tej różnicy. W tym roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego sprzedano o 9 201 aut mniej. Dotychczas warunki w Polsce nie sprzyjały sprzedaży nowych aut. Niepewna sytuacja gospodarcza kraju i słaby kurs złotego w stosunku do euro wpłynął negatywnie na popyt na nowe samochody, szczególnie ze strony osób, kupujących auta na cele prywatne.
Na spadek sprzedaży w sierpniu, podobnie jak w lipcu, miał też wpływ okres wakacyjny, nie sprzyjający podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu. Część klientów starała się kupić nowe auto przed urlopem, inni odkładają decyzję na czas po wakacjach. To na rynku motoryzacyjnym zjawisko sezonowe, powtarzające się rokrocznie.
Spośród 10 najpopularniejszych na polskim rynku marek aż 7 odnotowało spadek sumarycznej sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku, a 2 z nich - Fiat i Toyota - miały spadki dwucyfrowe. Renault, Peugeot i Hyundai odnotowały wzrost sprzedaży sumarycznej.
W sierpniu liderem sprzedaży po raz kolejny była Skoda. Uzyskany wynik na poziomie 2 571 sztuk jest aż o 11,78% większy niż rok wcześniej, natomiast skumulowana sprzedaż wyniosła 23 622, o 3,66% mniej niż w 2009r. Ponad połowa sprzedawanych Skód kupowana jest przez klientów instytucjonalnych.
Na drugim miejscu rankingu najczęściej kupowanych aut uplasował się Fiat. Skumulowany wynik - 17 076 sztuk - jest jednak aż o 22,94% (5 082 sztuki) mniejszy niż w 2009 r. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen, którego skumulowany wynik na koniec sierpnia wyniósł 16 600 sztuk, o 6,67% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, w statystykach rejestracyjnych VW zajmuje 6. pozycję. Różnica ta wynika głównie z dużego zainteresowania samochodami tej marki klientów zza granicy. Kolejne miejsca zajmują Ford, Toyota, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai. Najdynamiczniejszy wzrost sprzedaży po ośmiu miesiącach spośród tej „dziesiątki” wykazał Peugeot – o 10,52% rok do roku. Największą miesięczną sprzedaż w sierpniu osiągnęły kolejno Fiat, Toyota, Ford i Volkswagen.
Więcej w serwisie IBRM Samar.