American Axle Manufacturing Poland (AAM), amerykański producent części samochodowych, który ma już fabrykę koło Oławy, przejmie od Remy Automotive Poland hale przemysłowe i budynki biurowe - poinformował "Puls Biznesu".
AAM Poland będzie produkować mechanizmy różnicowe, moduły napędu tylnego i zespoły przeniesienia napędów do pojazdów mechanicznych. Nie wiadomo, ile zapłaci za to firmie Remy Automotive. Wiadomo, że zainwestuje 160 mln zł i zatrudni co najmniej 160 osób.
Pod koniec ubiegłego roku Remy Automotive, amerykański producent alternatorów, zapowiedział, że zwolni większość z 360 zatrudnionych, pozostawi w Polsce dział sprzedaży oraz centrum badawcze.
Dwa lata temu AAM Poland zaplanował w Oławie inwestycję za 40 mln EUR. - Inwestycja realizowana przez firmę jest zdecydowanie mniejsza, więc można przypuszczać, że firma zwróci się o wygaszenie zezwolenia - mówi w dzienniku Mirosław Greber, prezes WSSE.
Robert Bosch rozbuduje zakład układów hamulcowych i będzie produkować hamulce ręczne w formie przycisku. Również we Wrocławiu inwestuje ADIF, joint venture firm Bosch i japońskiej Denso. Fabryka ma produkować filtry do silników diesla. Nie wiadomo jednak, czy inwestycja będzie tak duża, jak planowano wcześniej (544 mln zł, 700 miejsc pracy).
AAM Poland będzie produkować mechanizmy różnicowe, moduły napędu tylnego i zespoły przeniesienia napędów do pojazdów mechanicznych. Nie wiadomo, ile zapłaci za to firmie Remy Automotive. Wiadomo, że zainwestuje 160 mln zł i zatrudni co najmniej 160 osób.
Pod koniec ubiegłego roku Remy Automotive, amerykański producent alternatorów, zapowiedział, że zwolni większość z 360 zatrudnionych, pozostawi w Polsce dział sprzedaży oraz centrum badawcze.
Dwa lata temu AAM Poland zaplanował w Oławie inwestycję za 40 mln EUR. - Inwestycja realizowana przez firmę jest zdecydowanie mniejsza, więc można przypuszczać, że firma zwróci się o wygaszenie zezwolenia - mówi w dzienniku Mirosław Greber, prezes WSSE.
Robert Bosch rozbuduje zakład układów hamulcowych i będzie produkować hamulce ręczne w formie przycisku. Również we Wrocławiu inwestuje ADIF, joint venture firm Bosch i japońskiej Denso. Fabryka ma produkować filtry do silników diesla. Nie wiadomo jednak, czy inwestycja będzie tak duża, jak planowano wcześniej (544 mln zł, 700 miejsc pracy).
Więcej w "Pulsie Biznesu".