Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W tym roku doczekaliśmy się w Polsce ważnego debiutu na scenie rozwiązań dla branży motoryzacyjnej. Chodzi o zaawansowany system śledzenia i zarządzania opakowaniami w ramach łańcucha dostaw.

Pozwala on monitorować towary i zarządzać flotą opakowań zwrotnych, w których transportowane produkty oraz komponenty. Dotychczas znane rozwiązania miały w tym zakresie ograniczone możliwości (również kosztowe) i nie były w stanie objąć całego ekosystemu podmiotów i działań, jakim podlega towar w całym łańcuchu dostaw. Statystyki mówią, że pojedyncza przesyłka może przejść nawet ponad 200 różnych interakcji, zanim trafi do celu, a każda niesie za sobą ryzyko uszkodzeń czy zagubienia.

Rozwiązanie BOX ID jest nowością, ale szybko znalazło uznanie wśród producentów i dostawców z różnych branż w Europie. Wyróżnia się skutecznością, niskimi kosztami wdrożenia oraz użytkowania i autonomicznością wykorzystywanych w nim urządzeń. Dzięki operatorowi sieci Sigfox (dostarczającego technologię łączności dla urządzeń BOX ID), rozwiązanie jest już dostępne również w naszym kraju. Chodź BOX ID ma szerokie zastosowanie, to właśnie branża automotive dostarczyła pierwszych spektakularnych przykładów osiąganych korzyści i dowiodła rewolucyjnego znaczenia tego systemu.

Efekty są przekonujące: po wdrożeniu zaobserwowano wzrost o 40% dokładności szacowanego czasu przybycia towaru, a utrata opakowań (załadowanych bądź pustych) spadła o połowę. Jeden z producentów samochodów policzył, że przed zastosowaniem rozwiązania BOX ID tracił rocznie 10% ze swojej floty, co generowało u niego milionowe straty. Zastosowanie systemu śledzenia oferowanego przez BOX ID i Sigfox przyniosło firmie szybki zwrot z inwestycji.

Dodatkowo, firmy często nie potrafią poradzić sobie z ukrytymi kosztami obsługi opakowań - podczas prezentacji Ideas Lab w ramach konferencji Automotive Logistics Global w Detroit, jeden z ekspertów przedstawił obliczenia pokazujące, że całkowity koszt obsługi kontenera (zarządzanie logistyką, zwrotami, etc.) w trakcie jego pełnego cyklu funkcjonowania przewyższa jego wartość od 8 do 10 razy. Przy opakowaniu kosztującym 100 euro otrzymamy zatem dodatkowe 800-1000 euro kosztów związanych z jego obsługą.

W jaki sposób sobie z tym wszystkim poradzić?
Wszystkich zainteresowanych biznesowymi możliwościami systemu zapraszamy na webinar "Śledzenie zasobów w łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej", który poprowadzi przedstawiciel Sigfox w Polsce, Michał Kowalski.

Wydarzenie odbędzie się 17 czerwca o godz. 10. Zapisy prowadzone są na stronie organizatora.

Spotkanie będzie miało na celu pokazanie praktycznego zastosowania BOX ID i będzie oparte o faktyczne wdrożenia. Poniżej publikujemy case study dla branży motoryzacyjnejw formie krótkiego wywiadu z użytkownikiem systemu.

Zapisz się na webinar.

Case study - wywiad z producentem automotive korzystającym z systemu śledzenia opakowań BOX ID

Co było powodem sięgnięcia po rozwiązanie BOX ID?
Nasz łańcuch dostaw jest bardzo złożony i obejmuje wiele lokalizacji, dostawców oraz klientów w całej Europie. Oparliśmy go o specjalnie zaprojektowane, wysokiej jakości transportery, po to by nasze zasoby mogły podróżować bezpiecznie i terminowo. Niestety bardzo często mieliśmy do czynienia z opóźnieniami, a nawet brakami w dostawach naszych ładunków, zarówno tych zawierających towar, jak i samych opakowań zwrotnych. Konsekwencją były kaskadowe opóźnienia w produkcji. Do tej pory nie znaliśmy faktycznego stanu naszych zasobów po stronie klientów, czy u dostawców. Nie wiedzieliśmy, które są już w drodze, a które uległy zniszczeniu czy zagubieniu. Nasze procesy logistyczne wymagały codziennych ręcznych kontroli i pochłaniały znaczne środki na proste zarządzanie flotą opakowań. Ponadto, co roku byliśmy zmuszeni kupować od 10 do 15% dodatkowych zapasów transporterów, aby móc utrzymać wymagane wskaźniki KPI oraz zapisy kontraktowe.

Jakie były oczekiwania w stosunku do wdrożenia i jego efektów biznesowych? Czy zostały spełnione?
Potrzebowaliśmy rozwiązania, które zapewniłoby nam stały wgląd w stan zapasów całej floty i ograniczyłoby do minimum wysiłek ręcznego zarządzania. Ponadto, chcieliśmy mieć możliwość przewidywania przebiegu procesu logistycznego i być na bieżąco informowani w razie wystąpienia odchyleń od zaplanowanej trasy lub problemów z załadunkiem czy uszkodzeń. Mieliśmy nadzieję, że umożliwi nam to proaktywne reagowanie, a co za tym idzie optymalizowanie np. przeładunków. Tak właśnie się stało. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie osiągnęliśmy dzięki śledzeniu naszych zasobów z pomocą BOX ID. Teraz nasze transportery są automatycznie lokalizowane w całej Europie i mamy kontrolę, czy proces przebiegł zgodnie z zamierzeniami. Mamy dostęp do wszystkich istotnych informacji za pośrednictwem intuicyjnej aplikacji internetowej.

Od jak dawna korzystacie z tego rozwiązania, która część organizacji z niego korzysta?
Z rozwiązania korzystamy już od 6 miesięcy i jest ono używane przez menedżerów ds. zarządzania łańcuchem dostaw i logistyki w celu zapewnienia ciągłości dostaw.

Czy wdrożenie przebiegło zgodnie z oczekiwaniami, czy wystąpiły jakieś wyzwania, na które warto się przygotować?
Wdrożenie oraz konfiguracja urządzeń i samego systemu przebiegły bezproblemowo. Proces nie wymaga skomplikowanego zarządzania ani wysokich nakładów finansowych. Czujniki okazały się łatwe do podłączenia na dowolnym ładunku, można było je szybko, automatycznie aktywować. Niewątpliwą zaletą rozwiązania jest brak konieczności instalowania dedykowanej infrastruktury w lokalizacjach klientów i partnerów, co często było przeszkodą nie pokonania.

Jakie rady dalibyście innym firmom planującym podobne wdrożenie?
Przede wszystkim należy zidentyfikować, jakie są istotne problemy w procesie logistycznym i wybrać najważniejsze problemy, na których należy się skupić. W trakcie wdrożenia warto zaufać doświadczeniu specjalistów z Sigfox i Box ID, którzy pomogą w dostosowaniu systemu do indywidualnych wymagań biznesu. Gdy już proces zacznie działać, szybko okazuje się, że nowe dane dotyczące wydajności są źródłem dalszych optymalizacji, automatyzacji, a pogłębione analizy prowadzą do dalszego obniżania kosztów obsługi łańcucha dostaw. Niewątpliwym ułatwieniem wdrożenia jest możliwość przeprowadzenia pilotażu, którego wdrożenie jest bardzo łatwe i szybkie, nie wymagające skomplikowanych prac informatycznych.

Zachęcamy do udziału w webinarium o rozwiązaniu BOX ID i Sigfox.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
RABUGINO Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.