Firma Solaris zaczyna rok 2019 od bardzo dobrych informacji z rynku francuskiego. Po raz pierwszy w historii spółka wygrała w tym kraju kontrakt na dostawę trolejbusów.
Zgodnie z wynikiem przetargu, Solaris dostarczy do Saint-Etienne w latach 2019-2022 łącznie 22 trolejbusy. Wartość zamówienia to ponad 17 mln euro.
Zgodnie z wynikiem przetargu, Solaris dostarczy do Saint-Etienne w latach 2019-2022 łącznie 22 trolejbusy. Wartość zamówienia to ponad 17 mln euro.
Kontrakt zakłada dostawę łącznie 22 trolejbusów Solaris Trollino o długości 12 metrów. Pojazdy będą wyposażone w system napędowy marki Škoda. Oprócz tradycyjnego napędu, Trollino dla Saint-Etienne będą wyposażone w baterie o pojemności ponad 40 kWh, które pozwolą na jazdę trolejbusów także poza siecią trakcyjną. Ponadto produkowane dla klienta z Francji trolejbusy Solaris zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, tzw. „kabinę antyagresyjną” oraz innowacyjny system oświetlenia wewnętrznego, który częściowo będzie zamontowany w poręczach dla pasażerów. Solarisy Trollino 12 dla Saint-Etienne zostaną wykonane w wersji po „facelifcie”, który od stycznia 2019 jest standardem w pojazdach marki Solaris.
Zgodnie z umową pięć pojazdów trafi do przewoźnika z Saint-Etienne jeszcze w roku 2019, kolejnych pięć w roku 2020, a pozostałe w latach 2021-2022. Dodatkowo kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dwa trolejbusy.
Firma Solaris zadebiutowała na francuskim rynku w 2003 roku. Od tego momentu dostarczyła do przewoźników znad Sekwany ponad pięćset autobusów. Były to zarówno pojazdy z napędem konwencjonalnym, jak i autobusy hybrydowe, elektryczne i napędzane gazem ziemnym. Kontrakt do Saint-Etienne zainauguruje obecność trolejbusów tej marki na rynku francuskim. Nowe zamówienie wpisuje się w strategię rozwoju elektromobilności, która w najbliższych latach ma być jednym z głównych obszarów rozwoju firmy Solaris.
Zgodnie z umową pięć pojazdów trafi do przewoźnika z Saint-Etienne jeszcze w roku 2019, kolejnych pięć w roku 2020, a pozostałe w latach 2021-2022. Dodatkowo kontrakt zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dwa trolejbusy.
Firma Solaris zadebiutowała na francuskim rynku w 2003 roku. Od tego momentu dostarczyła do przewoźników znad Sekwany ponad pięćset autobusów. Były to zarówno pojazdy z napędem konwencjonalnym, jak i autobusy hybrydowe, elektryczne i napędzane gazem ziemnym. Kontrakt do Saint-Etienne zainauguruje obecność trolejbusów tej marki na rynku francuskim. Nowe zamówienie wpisuje się w strategię rozwoju elektromobilności, która w najbliższych latach ma być jednym z głównych obszarów rozwoju firmy Solaris.