Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
opel logo_2017Dzisiaj 17 stycznia 2019 r. Groupe PSA uroczyście uruchomiła nową linię montażową 3‑cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach.

W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.

Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy Turbo PureTech - czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” - stopniowo staje się dla Groupe PSA silnikiem światowym. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. -w Indiach (Hosur).
TYCHY 355A2806
Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Groupe PSA. Ten wysoce wydajny silnik przyczynia się do redukcji emisji CO2 przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji.

Opel Manufacturing Poland

„Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Groupe PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów 5 naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik” - powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA.
omp tychy_2018
„Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech” - powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.
  • Zakład w Tychach został doinwestowany kwotą 250 mln euro, która umożliwiła zwiększenie wydajności i uruchomienie produkcji silnika 1.2 Turbo PureTech
  • Zmodernizowany zakład wdrożył procesy i standardy jakości Groupe PSA
  • Moce produkcyjne szacowane na poziomie do 460 tys. silników powinny zaspokoić rosnące zapotrzebowanie klientów na silniki benzynowe.
  • Obecnie zakład pracuje na dwie zmiany. W II połowie 2019 r. planowane jest uruchomienie trzecie zmiany i zatrudnienie ponad 200 pracowników.
  • W 2019 r. ma zostać wyprodukowanych co najmniej 200 tys. jednostek napędowych
  • Silniki z tyskiego zakładu trafią do fabryki PSA Slovakia w Trnawie. Kolejną fabryką będzie Saragossa.

 

Groupe PSA


 

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
GREG-PLAST