2010 był drugim rokiem z rzędu, w którym zmalała produkcja samochodów w Polsce. Najbardziej w fabryce Fiata, czytamy w "Gazecie Wyborczej".
W wywiadzie opublikowanym wczoraj w dzienniku "La Repubblica" dyrektor generalny Fiata Sergio Marchionne przeciwstawił włoskim związkowcom ich kolegom z Polski. Krytykując włoskich związkowców, którzy protestowali przeciw wprowadzeniu bardziej wymagających warunków pracy, Marchionne powiedział: - Część związkowców nie stanęła na wysokości zadania, ponieważ nie zrozumiała, co jest stawką w grze. Nie nalegała na rozwój, wzorem np. polskiej Solidarności, która - kiedy przeniosłem Pandę do Pomigliano d'Arco - poprosiła mnie o wprowadzenie trzeciej zmiany.
- To jakaś pomyłka. Od niepamiętnych czasów fabryka w Tychach pracuje na trzy zmiany - powiedziała "Gazecie" Wanda Stróżyk, szefowa "S" w Fiat Auto Poland. Przypomniała, że na dwie zmiany pracowała dotąd fabryka Fiata w Mirafiori pod Turynem.
W zeszłym roku Fiat Auto Poland wyprodukował 533,5 tys. samochodów, o 72 tys. sztuk mniej niż w 2009 r. Odbiło się to na całej produkcji aut w Polsce.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
W wywiadzie opublikowanym wczoraj w dzienniku "La Repubblica" dyrektor generalny Fiata Sergio Marchionne przeciwstawił włoskim związkowcom ich kolegom z Polski. Krytykując włoskich związkowców, którzy protestowali przeciw wprowadzeniu bardziej wymagających warunków pracy, Marchionne powiedział: - Część związkowców nie stanęła na wysokości zadania, ponieważ nie zrozumiała, co jest stawką w grze. Nie nalegała na rozwój, wzorem np. polskiej Solidarności, która - kiedy przeniosłem Pandę do Pomigliano d'Arco - poprosiła mnie o wprowadzenie trzeciej zmiany.
- To jakaś pomyłka. Od niepamiętnych czasów fabryka w Tychach pracuje na trzy zmiany - powiedziała "Gazecie" Wanda Stróżyk, szefowa "S" w Fiat Auto Poland. Przypomniała, że na dwie zmiany pracowała dotąd fabryka Fiata w Mirafiori pod Turynem.
W zeszłym roku Fiat Auto Poland wyprodukował 533,5 tys. samochodów, o 72 tys. sztuk mniej niż w 2009 r. Odbiło się to na całej produkcji aut w Polsce.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".