Marka jest najsilniejszym narzędziem komunikacji, a mimo to niewiele organizacji tworzy świadomie i stosuje tożsamość marki do wprowadzenia na rynek swoich produktów.
Strategia marki opiera się na pozycji i misji marki, propozycji wartości marki. Istotnym jest, aby klienci pamiętali nazwę marki, gdzie mogą jej szukać i kupować. Jednym z pierwszych kroków w kreowaniu danej marki dla określonej oferty jest zrozumienie, czego oczekują klienci i zaoferowanie im tego czego potrzebują. Nic prostszego - wystarczy, aby przedstawiciel handlowy firmy udał się do klientów i powiedział, dlaczego klient ma kupić ich produkt lub usługę, a następnie spytał, co klient o tym myśli. To jest pierwszy krok, aby poznać potrzeby klientów.
VIA Oberflӓchentechnik jest usługodawcą na rynku motoryzacyjnym. Pierwszy raz sprzedała swój produkt w 1996 roku w Niemczech. W 2008 roku VIA pojawiła się na rynku polskim, pod nazwą VIA Technika Obróbki Powierzchniowej, uruchamiając zakład w Środzie Śląskiej. Była to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy poszukiwali niszowych usług jakimi są obróbka wibrościerna oraz odtłuszczanie przemysłowe. Nie bez znaczenia był również dobry przykład z Niemiec, gdzie potwierdziły się typowe zalety tej formy outsourcingu: wysoka jakość, fachowość, oszczędność czasu, miejsca oraz innych zasobów.
Strategię kreowania marki dla firmy można opisać jako dyspozycję i charakter wielu powszechnych i wyróżniających się elementów, które firma stosuje w całej swojej działalności. Przystępując do opracowania strategii kreowania marki w segmencie B2B należy podjąć decyzję o tym, czy koncentrować się na marce firmy (VIA) czy na marce produktu (VIA w Polsce). Początki w Polsce były trudne. Kreowanie produktu VIA w Polsce rozpoczęto już na samym początku w 2008 roku, jednak decyzjami zarządu dopiero pod koniec 2012 roku wykreowała się polityka, w jaki sposób będzie tworzony wizerunek VIA w Polsce.
VIA Oberflӓchentechnik jest usługodawcą na rynku motoryzacyjnym. Pierwszy raz sprzedała swój produkt w 1996 roku w Niemczech. W 2008 roku VIA pojawiła się na rynku polskim, pod nazwą VIA Technika Obróbki Powierzchniowej, uruchamiając zakład w Środzie Śląskiej. Była to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy poszukiwali niszowych usług jakimi są obróbka wibrościerna oraz odtłuszczanie przemysłowe. Nie bez znaczenia był również dobry przykład z Niemiec, gdzie potwierdziły się typowe zalety tej formy outsourcingu: wysoka jakość, fachowość, oszczędność czasu, miejsca oraz innych zasobów.
Strategię kreowania marki dla firmy można opisać jako dyspozycję i charakter wielu powszechnych i wyróżniających się elementów, które firma stosuje w całej swojej działalności. Przystępując do opracowania strategii kreowania marki w segmencie B2B należy podjąć decyzję o tym, czy koncentrować się na marce firmy (VIA) czy na marce produktu (VIA w Polsce). Początki w Polsce były trudne. Kreowanie produktu VIA w Polsce rozpoczęto już na samym początku w 2008 roku, jednak decyzjami zarządu dopiero pod koniec 2012 roku wykreowała się polityka, w jaki sposób będzie tworzony wizerunek VIA w Polsce.