Wyniki sprzedaży po trzech kwartałach 2023 roku potwierdzają silną pozycję Toyota Motor Europe (TME) w regionie.
Sprzedaż producenta w Europie w okresie od stycznia do września wyniosła 860 212 samochodów, co jest wzrostem o 6% w stosunku do pierwszych dziewięciu miesięcy roku ubiegłego. Udział TME w europejskim rynku samochodów osobowych wynosi 6,6%, a Toyota jest drugą najpopularniejszą marką.
Zelektryfikowane samochody Toyoty i Lexusa napędzają wyniki koncernu w Europie. 607 185 sprzedanych egzemplarzy to właśnie auta z nisko- lub bezemisyjnymi napędami, co jest o 12% lepszym wynikiem niż w roku ubiegłym. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią 75% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 71% sprzedaży TME.
- W Europie utrzymuje się wysokie zainteresowanie samochodami Toyoty i Lexusa, zwłaszcza tymi ze zelektryfikowanymi napędami, które stanowią już blisko trzy czwarte naszej sprzedaży. To dowód na to, jak silną mamy ofertę, a nasze wielotorowe podejście do elektryfikacji pozwala oferować klientom szeroką gamę niskoemisyjnych aut. Dotychczasowe wyniki pozwalają sądzić, że tegoroczna sprzedaż będzie znacznie lepsza niż w 2022 roku- powiedział Matt Harrison, prezes i COO Toyota Motor Europe.
Yaris Cross, Corolla i Yaris napędzają sprzedaż w Europie
W trzech kwartałach 2023 roku klienci marki Toyota w Europie kupili 805 954 samochody. Najlepiej sprzedającym się modelem okazał się Yaris Cross, który jest też liderem segmentu B-SUV. Od stycznia do września na to auto zdecydowało się 146 294 nabywców. Do najpopularniejszych modeli marki w tym regionie należą też Corolla (125 491 egz.), Yaris (125 080 egz.), Toyota C-HR (90 437 egz.), Aygo X (64 951 egz.) oraz RAV4 (63 989 egz.).
Od stycznia do września tego roku salony Toyoty w Europie opuściło 560 088 aut ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wzrostem o 9% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Najpopularniejszymi modelami z takimi napędami były Yaris Cross Hybrid (138 952 egz.), Yaris Hybrid (101 470 egz.), Corolla Hybrid (101 000 egz.), Toyota C-HR (90 085 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (59 164 egz.). Toyota bZ4X, czyli pierwszy elektryczny samochód na specjalnej platformie e-TNGA, osiągnął sprzedaż na poziomie 14 318 sztuk.
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 70% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 75% całkowitej sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 47% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Polska
Toyota Motor Europe z 6-procentowym wzrostem po trzech kwartałach 2023 roku
- Szczegóły
- Autor: Toyota