Zarząd niemieckiego producenta felg aluminiowych UNIWHEELS AG zaproponował wypłatę dywidendy w wysokości 1,65 EUR na akcję.
Rekomendacja zarządu, zaakceptowana przez Radę Nadzorczą, została przegłosowana przez zdecydowaną większość akcjonariuszy podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dn. 19 maja. Zgodnie z niemieckim prawem dotyczącym spółek akcyjnych oraz rynkową praktyką, dniem przyznania prawa do dywidendy jest dzień Walnego Zgromadzenia, a wypłata następuje w kolejnym dniu roboczym - w związku z tym dniem nabycia praw do dywidendy był 19 maja, a wypłatę przewidziano na 20 maja.
WZA zdecydowało o wypłacie 20,5 mln EUR zysku w formie dywidendy, co oznacza wypłatę 50% z 40,7 mln EUR skonsolidowanego zysku netto za 2015 rok. Taka wysokość dywidendy jest wyraźnie wyższa od średniej w europejskiej branży motoryzacyjnej.
Pierwsze po debiucie spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w maju 2015 roku, WZA odbyło się w Wieży Targowej (Messeturm) we Frankfurcie nad Menem.
W okresie między debiutem na GPW w dn. 8 maja 2015 a końcem 2015 roku, akcje spółki zyskały 20%, bijąc tym samym wszystkie najważniejsze indeksy giełdowe w Niemczech i Polsce. Kapitalizacja rynkowa UNIWHEELS AG na koniec 2015 roku sięgnęła 368 mln EUR.
UNIWHEELS obecnie kończy inwestycję w Stalowej Woli, realizowaną zgodnie z przyjętym harmonogramem. “Wszystkie prace budowlane zostały już zakończone i odebrane. Nowe maszyny odlewnicze i piece działają bez przeszkód i już produkują. Cały proces mechaniczny, w tym wyważanie i testy szczelności, jest w pełni zautomatyzowany. Prace na zewnątrz hali produkcyjnej również postępują szybko. Obecnie prowadzony jest także proces rekrutacji pracowników oraz szkolenia.” – mówi Dr. Thomas Buchholz, Prezes Zarządu UNIWHEELS AG.
“W związku z ciągłym wysokim popytem ze strony klientów, UNIWHEELS obecnie rozpatruje opcje dotyczące dalszego rozwoju po oddaniu inwestycji w Stalowej Woli. M.in. rozpatrywane są odpowiednie lokalizacje kolejnego zakładu produkcyjnego na rosnących rynkach, dogodne dla istotnych klientów z branży motoryzacyjnej. Decyzja o lokalizacji nowego zakładu, o mocach produkcyjnych do 2 mln felg, zostanie podjęta przez Zarząd i Radę Nadzorczą w ciągu 12 miesięcy” – mówi Dr. Thomas Buchholz.
Rekomendacja zarządu, zaakceptowana przez Radę Nadzorczą, została przegłosowana przez zdecydowaną większość akcjonariuszy podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dn. 19 maja. Zgodnie z niemieckim prawem dotyczącym spółek akcyjnych oraz rynkową praktyką, dniem przyznania prawa do dywidendy jest dzień Walnego Zgromadzenia, a wypłata następuje w kolejnym dniu roboczym - w związku z tym dniem nabycia praw do dywidendy był 19 maja, a wypłatę przewidziano na 20 maja.
WZA zdecydowało o wypłacie 20,5 mln EUR zysku w formie dywidendy, co oznacza wypłatę 50% z 40,7 mln EUR skonsolidowanego zysku netto za 2015 rok. Taka wysokość dywidendy jest wyraźnie wyższa od średniej w europejskiej branży motoryzacyjnej.
Pierwsze po debiucie spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w maju 2015 roku, WZA odbyło się w Wieży Targowej (Messeturm) we Frankfurcie nad Menem.
W okresie między debiutem na GPW w dn. 8 maja 2015 a końcem 2015 roku, akcje spółki zyskały 20%, bijąc tym samym wszystkie najważniejsze indeksy giełdowe w Niemczech i Polsce. Kapitalizacja rynkowa UNIWHEELS AG na koniec 2015 roku sięgnęła 368 mln EUR.
UNIWHEELS obecnie kończy inwestycję w Stalowej Woli, realizowaną zgodnie z przyjętym harmonogramem. “Wszystkie prace budowlane zostały już zakończone i odebrane. Nowe maszyny odlewnicze i piece działają bez przeszkód i już produkują. Cały proces mechaniczny, w tym wyważanie i testy szczelności, jest w pełni zautomatyzowany. Prace na zewnątrz hali produkcyjnej również postępują szybko. Obecnie prowadzony jest także proces rekrutacji pracowników oraz szkolenia.” – mówi Dr. Thomas Buchholz, Prezes Zarządu UNIWHEELS AG.
“W związku z ciągłym wysokim popytem ze strony klientów, UNIWHEELS obecnie rozpatruje opcje dotyczące dalszego rozwoju po oddaniu inwestycji w Stalowej Woli. M.in. rozpatrywane są odpowiednie lokalizacje kolejnego zakładu produkcyjnego na rosnących rynkach, dogodne dla istotnych klientów z branży motoryzacyjnej. Decyzja o lokalizacji nowego zakładu, o mocach produkcyjnych do 2 mln felg, zostanie podjęta przez Zarząd i Radę Nadzorczą w ciągu 12 miesięcy” – mówi Dr. Thomas Buchholz.