Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., powiadomił Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Toyota, modele: Corolla, Highlander, Mirai, RAV4 i Yaris oraz Lexus UX, wyprodukowanych w Japonii, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Stanach Zjednoczonych od 08.06.2020 r. do 14.07.2021 r., ze względu na błąd aktualizacji oprogramowania moduł wymiany danych DCM (Data Communication Module) nie będzie w stanie nawiązać połączenia alarmowego.
Jeżeli dojdzie do spełnienia tych warunków, użytkownik pojazdu nie jest ostrzegany o braku możliwości nawiązania połączenia z numerem alarmowym, z wyłączeniem sytuacji, gdy podejmuje on próbę ręcznego nawiązania połączenia (np. połączenie alarmowe lub połączenie w ramach usług „connected services”).
Kampanią naprawczą objęte są w Polsce łącznie 20 054 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania modułu wymiany danych (DCM). W przypadku stwierdzenia uszkodzenia modułu zostanie on wymieniony.
Polska
UOKiK: 20 tys. aut Toyoty musi trafić do serwisu
- Szczegóły
- Autor: UOKiK