Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomił UOKiK, że niektóre samochody marki Lexus RX300 (wyprodukowane w okresie od 1 czerwca 2004 do 31 marca 2005 w Japonii) i Lexus RX400h (wyprod. 24 września 2004 - 31 marca 2005 w Japonii) mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach Lexus RX300 i Lexus RX400h wyposażonych w silniki 1MZ-FE lub 3MZ-FE, ilość spoiwa zastosowana w połączeniu wieńca koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych może być niewystarczająca. W rezultacie istnieje możliwość przestawienia się zewnętrznego pierścienia koła pasowego i utraty jego współosiowości. Może to powodować podwyższony poziom hałasu i/lub zapalanie się lampki kontrolnej ładowania. W pewnych przypadkach, pasek napędzający pompę wspomagania układu kierowniczego może się zsunąć, powodując nagły wzrost siły potrzebnej do poruszania kierownicą i zwiększenie ryzyka wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 132 samochody Lexus RX300 i 7 samochodów Lexus RX400h (numery VIN).
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu dokonania bezpłatnej kontroli koła pasowego i jeżeli zajdzie taka konieczność, jego wymiany.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach Lexus RX300 i Lexus RX400h wyposażonych w silniki 1MZ-FE lub 3MZ-FE, ilość spoiwa zastosowana w połączeniu wieńca koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych może być niewystarczająca. W rezultacie istnieje możliwość przestawienia się zewnętrznego pierścienia koła pasowego i utraty jego współosiowości. Może to powodować podwyższony poziom hałasu i/lub zapalanie się lampki kontrolnej ładowania. W pewnych przypadkach, pasek napędzający pompę wspomagania układu kierowniczego może się zsunąć, powodując nagły wzrost siły potrzebnej do poruszania kierownicą i zwiększenie ryzyka wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 132 samochody Lexus RX300 i 7 samochodów Lexus RX400h (numery VIN).
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu dokonania bezpłatnej kontroli koła pasowego i jeżeli zajdzie taka konieczność, jego wymiany.