BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki BMW: BMW 7 (F01, F02 , F03), BMW GT5 (F07), BMW 5 (F10, F11 , F18), wyprodukowanych w Niemczech, centralny czujnik poduszki powietrznej odpowiedzialny za pomiar przyspieszenia podłużnego i poprzecznego został błędnie zaprogramowany.
Istnieje możliwość błędnej oceny wypadku czołowego i tylnego i braku wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego (przednie poduszki powietrzne i napinacze pasów). Sytuacja wymagająca wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego może prowadzić do podwyższonego ryzyka odniesienia obrażeń przez osoby w pojeździe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 138 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy - wymiany czujnika centralnego poduszki powietrznej.
Istnieje możliwość błędnej oceny wypadku czołowego i tylnego i braku wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego (przednie poduszki powietrzne i napinacze pasów). Sytuacja wymagająca wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego może prowadzić do podwyższonego ryzyka odniesienia obrażeń przez osoby w pojeździe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 138 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy - wymiany czujnika centralnego poduszki powietrznej.