BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki BMW serii 5 (sedan i kombi) i BMW serii 6, wyprodukowane w Niemczech, mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach objętych przedmiotową akcją dodatni przewód akumulatora przebiega od akumulatora w bagażniku przez rozdzielacz umieszczony w podłodze bagażnika, aż do dodatniego bieguna w komorze silnika. Czynniki długofalowe, takie jak wibracje, zmienna temperatura lub inne czynniki środowiskowe mogą spowodować nieszczelność i poluzowanie się połączenia śrubowego.
W następstwie może dojść do wahań w działaniu sieci pokładowej wraz z zakłóceniami różnych systemów aż do nieuruchomienia silnika. Możliwy jest lokalny wzrost temperatury na połączeniu śrubowym, który w bardzo rzadkich przypadkach może doprowadzić do rozgrzania podłogi bagażnika. W takim przypadku nie można całkowicie wykluczyć pożaru w bagażniku, również, gdy pojazd jest wyłączony.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4250 samochodów marki BMW (lista numerów VIN).
Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach objętych przedmiotową akcją dodatni przewód akumulatora przebiega od akumulatora w bagażniku przez rozdzielacz umieszczony w podłodze bagażnika, aż do dodatniego bieguna w komorze silnika. Czynniki długofalowe, takie jak wibracje, zmienna temperatura lub inne czynniki środowiskowe mogą spowodować nieszczelność i poluzowanie się połączenia śrubowego.
W następstwie może dojść do wahań w działaniu sieci pokładowej wraz z zakłóceniami różnych systemów aż do nieuruchomienia silnika. Możliwy jest lokalny wzrost temperatury na połączeniu śrubowym, który w bardzo rzadkich przypadkach może doprowadzić do rozgrzania podłogi bagażnika. W takim przypadku nie można całkowicie wykluczyć pożaru w bagażniku, również, gdy pojazd jest wyłączony.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4250 samochodów marki BMW (lista numerów VIN).