Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City, wyprodukowanych w Hiszpanii od 11.10.2022 r. do 17.03.2023 r., indeks nośności tylnych opon jest zbyt niski w stosunku do technicznie dopuszczalnej masy przypadającej na tylną oś pojazdu.
W rezultacie istnieje ryzyko, że użytkownik podczas załadunku pojazdu może przekroczyć maksymalną masę przypadającą na tylną oś wynikającą z indeksu nośności opon. Dodatkowo, pojazd może nie przejść pozytywnie obowiązkowej, okresowej kontroli technicznej z powodu niezgodności opon/danych.
Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 562 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi. Dane dotyczące technicznie dopuszczalnej masy przypadającej na tylną oś zostaną dopasowane do indeksu nośności opon, poprzez wykonanie następujących czynności:
- wymiana naklejki VIN (naklejki producenta) w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- usunięcie deklaracji producenta (jeśli została dostarczona) oraz przekazania poprawionego Świadectwa Zgodności (CoC).
Polska
UOKiK: akcja przywoławcza aut marki Toyota Proace City
- Szczegóły
- Autor: UOKiK