Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w wyprodukowanych w RPA, Czechach, Francji, Japonii, Turcji, USA i Wielka Brytania samochodach marki Toyota oraz Lexus, modele:
AYGO (okres produkcji: 27.09.2022-03.08.2023)
bZ4X (okres produkcji: 29.03.2022-04.07.2023)
CAMRY (okres produkcji: 19.05.2023-30.06.2023)
C-HR TMMT (okres produkcji: 05.01.2022-01.08.2023)
COROLLA (okres produkcji: 09.10.2020-04.08.2023)
COROLLA CROSS (okres produkcji: 20.07.2022-04.07.2023)
ES (okres produkcji: 12.01.2023-26.06.2023)
HIGHLANDER (okres produkcji: 02.02.2023-12.06.2023)
Hilux (okres produkcji: 07.09.2021-05.06.2023)
LS500/500H (okres produkcji: 10.02.2023-12.06.2023)
MIRAI (okres produkcji: 26.01.2023-27.04.2023)
NX (okres produkcji: 16.11.2021-10.07.2023)
PRIUS/PHEV (okres produkcji: 15.03.2023-07.07.2023)
RAV4 (okres produkcji: 06.10.2022-18.07.2023)
RAV4 PHV (okres produkcji: 24.11.2022-07.07.2023)
RX (okres produkcji: 20.12.2022-03.07.2023)
RZ (okres produkcji: 02.02.2023-29.06.2023)
UX (okres produkcji: 09.09.2022-06.07.2023)
YARIS (okres produkcji: 14.06.2021-03.08.2023)
YARIS CROSS (okres produkcji: 15.07.2021-28.07.2023)
może nie być możliwy dostęp do funkcji eCall. W takim przypadku osoba znajdująca się w pojeździe nie jest ostrzegana, że system nie jest w stanie nawiązać połączenia alarmowego.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce łącznie 19 291 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że urządzenia telematyczne (DCM) zostaną automatycznie zaktualizowane przez SMS wysłany bezpośrednio do pojazdu. Nie ma potrzeby wykonywania żadnych napraw w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich.
Polska
UOKiK: akcja przywoławcza samochodów marki Toyota oraz Lexus
- Szczegóły
- Autor: UOKiK