NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Nissan Tiida (C11) wyprodukowane w Meksyku od 13.11.2007 r. do 08.01.2014 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Poinformowano, że w ww. modelu może dochodzić do pogorszenia gęstości ładunku uruchamiającego urządzenie napełniania Takata SDI (bezdymne urządzenie napełniania poduszki kierowcy). W przypadku uruchomienia poduszki powietrznej kierowcy, wewnętrzne ciśnienie urządzenia napełniania może powiększyć się ponad przewidzianą normę i spowodować rozerwanie obudowy urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy. Tym samym odłamki obudowy mogą spowodować obrażenia pasażerów lub kierowcy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 852 pojazdy (lista numerów VIN objętych kampanią).
Przedsiębiorca zadeklarował, że od maja 2016 r. będzie w porządku chronologicznym (wiek samochodu) kontaktować się z właścicielami potencjalnie zagrożonych samochodów i wymieniać urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy na część działającą poprawnie.
Poinformowano, że w ww. modelu może dochodzić do pogorszenia gęstości ładunku uruchamiającego urządzenie napełniania Takata SDI (bezdymne urządzenie napełniania poduszki kierowcy). W przypadku uruchomienia poduszki powietrznej kierowcy, wewnętrzne ciśnienie urządzenia napełniania może powiększyć się ponad przewidzianą normę i spowodować rozerwanie obudowy urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy. Tym samym odłamki obudowy mogą spowodować obrażenia pasażerów lub kierowcy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 852 pojazdy (lista numerów VIN objętych kampanią).
Przedsiębiorca zadeklarował, że od maja 2016 r. będzie w porządku chronologicznym (wiek samochodu) kontaktować się z właścicielami potencjalnie zagrożonych samochodów i wymieniać urządzenia napełniania poduszki powietrznej kierowcy na część działającą poprawnie.