W samochodach marki Mercedes, modele: 169 (klasa A), 203, 204 (klasa C), X204 (GLK), 207 (E-Coupe/Convertible), 212 (klasa E), 164 (klasa ML i GL), 251 (klasa R), 171 (SLK) i 197 (SLS AMG), z okresu produkcyjnego 2004-2016, w przednich poduszkach powietrznych kierowcy i pasażera firmy Takata z gazem roboczym w postaci azotanu amonu bez środka pochłaniającego wilgoć może dojść do chemicznych zmian gazu roboczego. W takiej sytuacji w przypadku kolizji z wyzwoleniem poduszki powietrznej kierowcy lub pasażera może dojść do pęknięcia gazowego generatora poduszki powietrznej. W przypadku pęknięcia generatora poduszka może nie zapewnić swojej funkcji ochronnej, a oddzielające się części generatora mogą dostać się do kabiny pasażerskiej, co może skutkować obrażeniami podróżujących.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 18 882 pojazdy.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany przednich poduszek powietrznych kierowcy i pasażera.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza marki Mercedes - różne modele
- Szczegóły
- Autor: UOKiK
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, pojawiła się awaria.