Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Vito/eVito/Klasa V/EQV Typ 447, wyprodukowanych w Hiszpanii, system przywoławczy (eCall) może nie działać poprawnie.
Chwilowy spadek napięcia w pokładowej instalacji elektrycznej w wyniku wypadku może oznaczać, że położenie pojazdu przekazane w wezwaniu alarmowym może nie odpowiadać rzeczywistemu położeniu. W rezultacie przyjazd pojazdów ratowniczych może być opóźniony, co może zwiększyć konsekwencje wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 9 774 pojazdy.
Dla pojazdów, których dotyczy problem, w dniu 26.07.2021 uruchomiona została zdalna aktualizacja oprogramowania w celu aktualizacji jednostki sterującej HERMES. Zdalne aktualizacje oprogramowania są automatycznie pobierane i bezpłatnie instalowane w pojeździe klienta bez dodatkowej wizyty w warsztacie za pośrednictwem łącza danych modułu komunikacyjnego. Jeżeli warunki użytkowania pojazdu nie pozwalają na zdalną aktualizację oprogramowania, klienci zostaną zawiadomieni listownie o konieczności umówienia wizyty w ASO Mercedes-Benz w celu aktualizacji oprogramowania.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza marki Mercedes Vito/eVito/Klasa V/EQV Typ 447
- Szczegóły
- Autor: UOKiK