Samochody marki Toyota, modele: Auris, Avensis, C-HR, Prius oraz marki Lexus NX200T/300H, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji od 25.09.2015 r. do 02.04.2019 r., wyposażone zostały w zestawy tapicerek foteli zastępujące poszycia montowane fabrycznie. Zestawy te zostały zamontowane w centrach logistycznych lub w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich. Zestaw montażowy obejmuje tapicerkę przeznaczoną na oba przednie fotele samochodu. Poszycia foteli różnią się budową w zależności od przewidzianego miejsca montażu (strona kierowcy lub pasażera). Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby doszło do ich rozerwania podczas napełniania bocznej poduszki powietrznej montowanej w fotelach przednich. Podczas instalacji zestawu tapicerki istnieje możliwość montażu poszycia na niewłaściwym fotelu. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, w momencie aktywacji poduszki powietrznej, tapicerka może uniemożliwić prawidłowe napełnienie bocznej poduszki powietrznej zamontowanej w fotelu zwiększając tym samym ryzyko odniesienia obrażeń w razie wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 5 515 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu weryfikacji sposobu montażu tapicerki foteli przednich, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości wymiany odpowiednich poszyć.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza marki Toyota i Lexus
- Szczegóły
- Autor: UOKiK
Przedsiębiorca Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota oraz Lexus, pojawiła się awaria.