Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, Typ 463 (G-klasa), symbol blokady, umieszczony w tylnych drzwiach na dźwigni obsługi zabezpieczenie przed dziećmi może nieprawidłowo wskazywać stan blokady.
W związku z tym nieprawidłowo umieszczony symbol może prowadzić do niewłaściwej interpretacji stanu blokady zabezpieczenia przed dziećmi. Na skutek tego tylne drzwi można otworzyć od wewnątrz, pomimo rzekomego zablokowania, a z drugiej strony tylnych drzwi nie można otworzyć od wewnątrz pomimo ich rzekomego odblokowania. Może to prowadzić do ryzyka obrażeń i/lub zwiększonego ryzyka urazów u pasażerów siedzących z tyłu. W instrukcji obsługi przedstawiono i opisano poprawy kierunek działania zabezpieczenia przed dziećmi.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 515 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu umieszczenia naklejki z prawidłowym oznaczeniem w miejscu nieprawidłowo wytłoczonego symbolu blokady w tylnych drzwiach pojazdu.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza Mercedesa G klasy
- Szczegóły
- Autor: UOKiK