NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o., Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że dla samochodów marki Nissan, modele:
w 2013 roku Nissan ogłosił kampanię przywoławczą w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera firmy Takata typu „SPI”. Do wymiany użyto urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera w wersji bez środka osuszającego (pochłaniacza wilgoci). Chociaż nie odnotowano żadnych incydentów związanych z urządzeniami napełniającymi tego typu, Nissan zdecydował jeszcze raz wymienić wszystkie wcześniej zamontowane urządzenia napełniające w wersji bez środka osuszającego na wersję z pochłaniaczem wilgoci. Stabilizowany fazowo azotan amonowy (PSAN) generujący gaz w urządzeniach napełniających poduszki powietrznej firmy Takata typu „SPI” bez środka osuszającego (pochłaniacza wilgoci) ulega degradacji po długotrwałym wystawieniu na działanie wilgoci środowiskowej i zmiennej wysokiej temperatury. W takiej sytuacji, w razie kolizji poduszka powietrzna może napełnić się gazem pod tak dużym ciśnieniem, że korpus urządzenia napełniającego może się pokruszyć i wyrzucić metalowe fragmenty do kabiny.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 5 244 pojazdy. Lista numerów VIN znajduje się w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera.
- Pickup (D22), wyprodukowane w Japonii od 06.01.2004 r. do 02.03.2012 r.,
- Almera (N16), wyprodukowane w Wielkiej Brytanii od 04.01.2004 r. do 24.11.2006 r.,
- X-Trail (T30), wyprodukowane w Japonii od 10.01.2004 r. do 28.11.2012 r.,
- Terrano II (R20), wyprodukowane w Hiszpanii od 12.01.2004 r. do 28.11.2006 r.,
- Teana (J31), wyprodukowane w Japonii od 05.04.2004 r. do 01.11.2007 r.,
- Tino (V10), wyprodukowane w Hiszpanii od 07.01.2004 r. do 21.11.2005 r.,
- Patrol (Y61), wyprodukowane w Japonii od 10.01.2004 r. do 28.11.2012 r.,
w 2013 roku Nissan ogłosił kampanię przywoławczą w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera firmy Takata typu „SPI”. Do wymiany użyto urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera w wersji bez środka osuszającego (pochłaniacza wilgoci). Chociaż nie odnotowano żadnych incydentów związanych z urządzeniami napełniającymi tego typu, Nissan zdecydował jeszcze raz wymienić wszystkie wcześniej zamontowane urządzenia napełniające w wersji bez środka osuszającego na wersję z pochłaniaczem wilgoci. Stabilizowany fazowo azotan amonowy (PSAN) generujący gaz w urządzeniach napełniających poduszki powietrznej firmy Takata typu „SPI” bez środka osuszającego (pochłaniacza wilgoci) ulega degradacji po długotrwałym wystawieniu na działanie wilgoci środowiskowej i zmiennej wysokiej temperatury. W takiej sytuacji, w razie kolizji poduszka powietrzna może napełnić się gazem pod tak dużym ciśnieniem, że korpus urządzenia napełniającego może się pokruszyć i wyrzucić metalowe fragmenty do kabiny.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 5 244 pojazdy. Lista numerów VIN znajduje się w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera.