W nowym roku ponad 600 osób zostanie zwolnionych przez Inter Groclin Auto - największego w Polsce producenta foteli samochodowych.
Redukcje zatrudnienia szykowane są także w Volkswagenie Poznań, SEWS Leszno i produkującej akumulatory poznańskiej firmie Exide Technologies (dawna Centra).
Pierwsze zwolnienia z zakładów Inter Groclin Auto w podolsztyńskim Karpicku i Grodzisku Wlkp. miały miejsce już w grudniu. 600 osób to niemal jedna trzecia załogi liczącej 2 tysiące osób. Może to oznaczać spory wzrost bezrobocia, bo Inter Groclin Auto to jeden z największych pracodawców w tym regionie.
- Powodem zwolnień jest spadek zamówień na nasze wyroby w związku z trudną sytuacją w całym przemyśle motoryzacyjnym - informuje Jerzy Pięta, rzecznik prasowy firmy Inter Groclin Auto. - Próbowaliśmy uniknąć tak drastycznych rozwiązań, ale sytuacja jest coraz trudniejsza. Trzeba było podjąć taką decyzję, by przetrwać - dodaje Jerzy Pięta.
Volkswagen Poznań przygotowuje się na spowolnienie gospodarki, chociaż jak zaznacza rzecznik firmy Piotr Danielewicz, poznańskiej fabryki nie dotkną spadki, ponieważ produkuje samochody dostawcze, a nie osobowe.
- Jednak można zauważyć pewien spadek popytu. Dlatego pod koniec listopada, kiedy kończą się umowy z pracownikami agencji pracy tymczasowej, Volkswagen części z nich nie przedłuży - mówi Piotr Danielewicz. Pracę w VW straci kilkadziesiąt osób.
Więcej w serwisie dziennika "Polska".
Redukcje zatrudnienia szykowane są także w Volkswagenie Poznań, SEWS Leszno i produkującej akumulatory poznańskiej firmie Exide Technologies (dawna Centra).
Pierwsze zwolnienia z zakładów Inter Groclin Auto w podolsztyńskim Karpicku i Grodzisku Wlkp. miały miejsce już w grudniu. 600 osób to niemal jedna trzecia załogi liczącej 2 tysiące osób. Może to oznaczać spory wzrost bezrobocia, bo Inter Groclin Auto to jeden z największych pracodawców w tym regionie.
- Powodem zwolnień jest spadek zamówień na nasze wyroby w związku z trudną sytuacją w całym przemyśle motoryzacyjnym - informuje Jerzy Pięta, rzecznik prasowy firmy Inter Groclin Auto. - Próbowaliśmy uniknąć tak drastycznych rozwiązań, ale sytuacja jest coraz trudniejsza. Trzeba było podjąć taką decyzję, by przetrwać - dodaje Jerzy Pięta.
Volkswagen Poznań przygotowuje się na spowolnienie gospodarki, chociaż jak zaznacza rzecznik firmy Piotr Danielewicz, poznańskiej fabryki nie dotkną spadki, ponieważ produkuje samochody dostawcze, a nie osobowe.
- Jednak można zauważyć pewien spadek popytu. Dlatego pod koniec listopada, kiedy kończą się umowy z pracownikami agencji pracy tymczasowej, Volkswagen części z nich nie przedłuży - mówi Piotr Danielewicz. Pracę w VW straci kilkadziesiąt osób.
Więcej w serwisie dziennika "Polska".