Wyniki największego na świecie badania nt. employer branding ogłoszono podczas uroczystej gali 15 marca br. w Centrum Olimpijskim w Warszawie.
To druga edycja projektu, wyłaniającego najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce.
Zwycięzcą w najnowszej polskiej edycji badania Randstad Award została stacja TVN. Drugie miejsce zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT, a trzecie Mercedes-Benz Polska.
Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród 150 największych firm działających na polskim rynku, na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 7 000 respondentów (potencjalnych pracowników). Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie, jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo. Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały najlepsze wskaźniki w kategoriach takich jak możliwości na przyszłość, interesująca praca oraz wysokiej jakości szkolenia. Mercedes-Benz był z kolei wyróżniany m.in. za silne kierownictwo.
Prócz zwycięskiej trójki, na pierwszych 20 miejscach rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „Randstad Award 2012” znalazły się firmy:
Sondaż przeprowadzony został w listopadzie 2011 roku pośród 7000 potencjalnych pracowników. Obejmuje takie aspekty zatrudnienia, jak innowacyjność, przyjazna atmosfera pracy, zapewnienie wsparcia w postaci szkoleń czy korzystne warunki finansowe. Wyniki pokazywały jednocześnie które czynniki są najistotniejsze dla pracowników przy wyborze przyszłego pracodawcy.
W tej edycji badania ankietowani spośród wszystkich aspektów branych pod uwagę przy wyborze pracodawcy, na pierwszym miejscu wskazali wysokość wynagrodzenia. Badanie odnotowało jednak różnicę w odpowiedziach na pytanie o wskazanie 5 najistotniejszych czynników wyboru pracodawcy. Tu, odmiennie do wyników z poprzedniej edycji, respondenci najchętniej wskazywali przyjazną atmosferę pracy. Wynagrodzenie zajęło miejsce drugie, odnotowując spory spadek procentowy we wskazaniach w porównaniu do odpowiedzi z poprzedniej edycji.
Badanie Randstad Award pokazało również nastawienie pracowników do poszczególnych branż. W opinii respondentów, najbardziej atrakcyjną branżą jest elektrotechnika. Badani cenią tu głównie możliwość uczestnictwa w wysokiej jakości szkoleniach (31% respondentów) oraz perspektywy na przyszłość (25%). Pozytywnie oceniane są również takie sektory, jak energetyka i ciepłownictwo. Argumentami podawanymi za pracą w tych branżach są wysokie wynagrodzenie (30%), stabilność zatrudnienia (29%), a także możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym (24%). Na trzeciej pozycji uplasowała się branża motoryzacyjna, atrakcyjna dla respondentów ze względu na oferowane szkolenia i interesujący charakter pracy (po 22% respondentów).
Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także firmy najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła kolejno Poczta Polska, Telekomunikacja Polska SA oraz Tesco Polska.
To druga edycja projektu, wyłaniającego najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce.
Zwycięzcą w najnowszej polskiej edycji badania Randstad Award została stacja TVN. Drugie miejsce zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT, a trzecie Mercedes-Benz Polska.
Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród 150 największych firm działających na polskim rynku, na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 7 000 respondentów (potencjalnych pracowników). Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie, jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo. Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały najlepsze wskaźniki w kategoriach takich jak możliwości na przyszłość, interesująca praca oraz wysokiej jakości szkolenia. Mercedes-Benz był z kolei wyróżniany m.in. za silne kierownictwo.
Prócz zwycięskiej trójki, na pierwszych 20 miejscach rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „Randstad Award 2012” znalazły się firmy:
- TVN SA
- PLL LOT SA
- Mercedes-Benz Polska
- Volkswagen Poznań
- KGHM Polska Miedź SA
- Samsung Electronics Polska
- Toyota Motor Manufacturing
- Tauron Polska Energia SA
- Volvo Polska
- Siemens
- Kompania Piwowarska SA
- Philips Lighting Poland SA
- PGNiG SA
- Grupa Żywiec S.A.
- Telewizja Polska SA
- L'Oreal w Polsce
- Polska Grupa Farmaceutyczna SA
- LG Electronics Mława Sp. z o.o.
- Elektrownia Połaniec SA - Grupa GDF Suez Energia Polska
- GlaxoSmithKline Pharmaceuticals SA
Sondaż przeprowadzony został w listopadzie 2011 roku pośród 7000 potencjalnych pracowników. Obejmuje takie aspekty zatrudnienia, jak innowacyjność, przyjazna atmosfera pracy, zapewnienie wsparcia w postaci szkoleń czy korzystne warunki finansowe. Wyniki pokazywały jednocześnie które czynniki są najistotniejsze dla pracowników przy wyborze przyszłego pracodawcy.
W tej edycji badania ankietowani spośród wszystkich aspektów branych pod uwagę przy wyborze pracodawcy, na pierwszym miejscu wskazali wysokość wynagrodzenia. Badanie odnotowało jednak różnicę w odpowiedziach na pytanie o wskazanie 5 najistotniejszych czynników wyboru pracodawcy. Tu, odmiennie do wyników z poprzedniej edycji, respondenci najchętniej wskazywali przyjazną atmosferę pracy. Wynagrodzenie zajęło miejsce drugie, odnotowując spory spadek procentowy we wskazaniach w porównaniu do odpowiedzi z poprzedniej edycji.
Badanie Randstad Award pokazało również nastawienie pracowników do poszczególnych branż. W opinii respondentów, najbardziej atrakcyjną branżą jest elektrotechnika. Badani cenią tu głównie możliwość uczestnictwa w wysokiej jakości szkoleniach (31% respondentów) oraz perspektywy na przyszłość (25%). Pozytywnie oceniane są również takie sektory, jak energetyka i ciepłownictwo. Argumentami podawanymi za pracą w tych branżach są wysokie wynagrodzenie (30%), stabilność zatrudnienia (29%), a także możliwość zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym (24%). Na trzeciej pozycji uplasowała się branża motoryzacyjna, atrakcyjna dla respondentów ze względu na oferowane szkolenia i interesujący charakter pracy (po 22% respondentów).
Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także firmy najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła kolejno Poczta Polska, Telekomunikacja Polska SA oraz Tesco Polska.