Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Eneris, Elemental Holding oraz Umicore - to firmy, których projekty rząd zgłosił do wsparcia z jednego z najważniejszych instrumentów europejskiej polityki przemysłowej IPCEI (Important projects of common European interest).
 

9 grudnia br. Komisja Europejska wydała pozwolenie na udzielenie pomocy publicznej dla pierwszej grupy przedsięwzięć zgłoszonych przez siedem krajów, w tym Polskę.

W oparciu o IPCEI, Komisja Europejska zdefiniowała projekt strategiczny European Battery Alliance (EBA). Jego celem jest połączenie wysiłków europejskich firm na rzecz budowy silnego europejskiego przemysłu produkcji ogniw i baterii, przy wsparciu państw. Szacuje się, że wartość tego rynku w Europie w 2025 r. osiągnie ok 250 miliardów euro.

Celem Komisji Europejskiej oraz europejskiej strategii przemysłowej jest uczynienie z UE światowego lidera w dziedzinie bezemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. Jednym z kluczowych wymiarów transformacji w kierunku czystej mobilności jest podtrzymanie globalnej konkurencyjności europejskiego sektora motoryzacyjnego poprzez zbudowanie w Europie przemysłowych zdolności w zakresie pełnego cyklu życia ogniw i baterii. Kompetencje te w XXI w. mają strategiczne znaczenie gospodarcze i obejmuje obszary od produkcji surowców i materiałów, poprzez konstrukcję i produkcję ogniw i baterii, aż po ich powtórne wykorzystanie oraz recykling.

Polska uczestniczy w inicjatywie EBA Komisji Europejskiej dzięki staraniom Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz współpracuje w tym obszarze m.in. ze swoimi odpowiednikami w Niemczech - ministrem Peterem Altmaierem - oraz Francji m.in. ministrem Bruno Le Maire’em. Proces naboru, negocjacji i notyfikacji krajowych projektów w EBA prowadził Departament Innowacji MR, przy niezawodnym wsparciu PFR i UOKiK.

Celem MR jest ugruntowanie polskiej pozycji na europejskim rynku baterii poprzez wsparcie aktywności krajowych firm w pełnym łańcuch wartości i cyklu życia baterii, zgodnie z ideą gospodarki obiegu zamkniętego. Polski rząd chce w ten sposób budować krajowy potencjał przemysłowy w obszarze baterii i ich komponentów, w szczególności ogniw i recyklingu baterii, w oparciu o ścisłą współpracę z przemysłu z partnerami naukowymi.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Deltax Programming Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.