Za tę ostatnią działalność otrzymał tytuł „Zasłużonego Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki” Politechniki Śląskiej. W strukturach korporacji pełnił rolę dyrektora produkcji, a następnie dyrektora fabryki samochodów osobowych w Gliwicach oraz dyrektora fabryki jednostek napędowych w Tychach. Był również europejskim liderem ds. bezpieczeństwa i higieny pracy spółki Opel, a także szefem pionu produkcji Stellantis w Polsce, zrzeszającego cztery zakłady produkcyjne koncernu. Najdłużej jednak, bo trzynaście lat, był związany z przedsiębiorstwem w Gliwicach, jako dyrektor jego fabryki samochodów osobowych, wdrażając wspólnie z gliwickim zespołem kolejne generacje modeli marek Opel, Vauxhall, Holden, Suzuki i Buick. Następnie, w obliczu zmian właścicielskich i strukturalnych, przeprowadził proces przekształcenia profilu produkcyjnego gliwickiej lokalizacji w producenta dużych samochodów dostawczych Stellantis. W efekcie powstała nowa fabryka produkująca pojazdy LCV dla marek Opel, Vauxhall, Peugeot i Citroën, a w ramach pozaprodukcyjnej działalności firmy utworzono Centrum Oprogramowania Stellantis. Po zakończeniu kariery korporacyjnej Andrzej będzie kontynuował działalność w branży motoryzacyjnej jako niezależny konsultant.
Andrzej Korpak | Grzegorz Buchal |
- Było dla mnie wielkim zaszczytem móc pracować z tak kompetentnym i zaangażowanym zespołem, jakim jest Zespół Stellantis Gliwice. Jestem spokojny o przyszłość naszego przedsiębiorstwa, w pełni gotowego na kolejne wyzwania i funkcjonowanie w bardzo dynamicznie zmieniającej się branży motoryzacyjnej. Wiem, że mój następca - Grzegorz Buchal, wysokiej klasy menadżer, pewnie poprowadzi ją do sukcesów na kolejnych etapach rozwoju - powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Stellantis Gliwice.
1 czerwca stanowisko dyrektora zakładu Stellantis Gliwice obejmie Grzegorz Buchal, obecnie dyrektor globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych i pick-up. Grzegorz ma wszechstronne doświadczenie w motoryzacji, zarówno w obszarze produkcji, jaki i planowania strategicznego.
Zdobywał je kierując wydziałami produkcyjnymi nie tylko w gliwickim zakładzie Stellantis (wcześniej Opel Manufacturing Poland), ale również w szwedzkim Saabie i hiszpańskim Oplu, jak i pełniąc rolę dyrektora fabryk jednostek napędowych w Tychach, a następnie Szengotthard na Węgrzech. Był również dyrektorem działu Strategii i Planowania w centrali firmy Opel w Niemczech.
W ramach zadań na obecnym stanowisku - dyrektora globalnego pionu inżynierii Stellantis ds. wdrażania pojazdów dostawczych, współprowadził projekt uruchomienia gamy modelowej dużych samochodów dostawczych dla marek Opel, Peugeot, Vauxhall i Citroën w nowo wybudowanej gliwickiej fabryce.
- Powrót do zakładu w Gliwicach, w którym zaczynałem karierę zawodową, jest dla mnie wielkim wyróżnieniem i daje mi możliwość wykorzystania doświadczenia i wiedzy, na rzecz naszej polskiej fabryki. Dołączam ponownie do zespołu, z którym pracowałem wiele lat, i który bardzo cenię. Jednym z naszych najważniejszych zadań jest wzmacnianie liderskiej pozycji Stellantis w segmencie pojazdów dostawczych w Europie. Gliwice są znane z doskonałej jakości i ten atut wykorzystamy w walce o prymat koncernu na rynku. W imieniu całego zespołu dziękuję Andrzejowi Korpakowi za wszystkie lata bardzo udanej wspólnej pracy - powiedział Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki dużych samochodów dostawczych Stellantis Gliwice.