Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Motoryzacja zaczęła układać swoją przyszłość po kryzysie, informuje "Gazeta Wyborcza". Koncerny na gwałt przenoszą produkcję nowych aut, szykują mariaże.

Czy nowa wersja przebojowego modelu Fiat Panda będzie jak dotychczas produkowana w Tychach, czy zostanie przeniesiona na taśmy montażowe fabryki Fiata pod Neapolem? Decyzja może zapaść 21 grudnia podczas spotkania szefa Fiata Sergia Marchionnego z premierem Włoch Silviem Berlusconim. Rząd Włoch przyjął specjalny program ożywienia motoryzacji i chce, by Fiat zwiększył produkcję aut w rodzimych fabrykach z ok. 600 tys. do 900 tys. sztuk rocznie. (..)

Ale trwający od roku kryzys już wiele razy pokazał, że w trudnych czasach liderzy największych państw UE dbają głównie o interesy własnej motoryzacji, odkładając na półkę hasła europejskiej solidarności i wolnego rynku. Prezydent Francji Nicolas Sarkozy dał rodzimym koncernom prawie 10 mld euro wsparcia, domagając się ograniczenia inwestycji w innych państwach UE.

Potem ponad pół roku rząd Niemiec zmuszał GM, by odstąpił kontrolę nad Oplem konsorcjum austriacko-kanadyjskiej firmy Magna i rosyjskiego banku Sbierbank. Konsorcjum zapowiadało, że utrzyma wszystkie niemieckie fabryki Opla, nawet kosztem innych państw UE.

O zmianach na motoryzacyjnym rynku w"Gazecie Wyborczej".

 
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Link International Transport
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
GABEC
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.