W styczniu, 2019 r. AUDI AG dostarczyło do rąk klientów na całym świecie około 144 650 samochodów. Niestety, dodatnie wyniki sprzedaży odnotowano tylko na dwóch największych rynkach.
W Chinach, koncern zanotował najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedano tu 64 000 nowych samochodów, co przełożyło się na wzrost o 5,1 procent. W Niemczech z kolei kluczyki do nowego Audi odebrało 23 359 klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży o 1,5 procent. Pomimo tzw. „zamknięcia administracji”, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych utrzymywał się mniej więcej na poziomie dobrych wyników z stycznia roku ubiegłego (14 253 sprzedane samochodu, spadek o 1,8 procent). W ujęciu rok do roku sprzedaż na całym świecie spadła o 3,0 procent, a głównym tego powodem był spadek w Europie.
- Rok 2019 będzie zdominowany przez tematykę przechodzenia na cykl testowy WLTP, przez przygotowania do wejścia w kolejny etap procedur testowych, ale również przez premiery wielu nowych, bardzo atrakcyjnych modeli naszej marki - mówi Martin Sander, tymczasowo odpowiedzialny za wszystkie operacje na polu marketingu i sprzedaży AUDI AG.
- W centrum zainteresowania Audi będzie oczywiście temat elektryfikacji. Wprowadzimy trzy nowe, w pełni elektryczne modele i będziemy stopniowo powiększać gamę naszych samochodów typu PHEV -.
Obok Audi e-tron, nowe modele w pełni elektryczne to e-tron Sportback i przygotowane specjalnie na rynek chiński Q2 L e-tron. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie koncern zaprezentuje też nowe modele typu plug-in hybrid.
W Chinach, cztery pierścienie odnotowały najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedaż podskoczyła o 5,1 procent i osiągnęła ilość 64 000 sprzedanych aut. Lokomotywami sprzedażowymi na tym rynku są bez wątpienia modele produkowane lokalnie. Popyt na Audi A3 (+20,4 procent, 8748 egzemplarzy) i na Audi A4 L (+21,3 procent, 16 668 pojazdów) rósł ponad przeciętną. Przedłużona wersja modelu Q2, która swą premierę w Chinach miała w listopadzie ub.r., znalazła 2693 nabywców. Do salonów sprzedaży w Państwie Środka dotarło właśnie produkowane lokalnie nowe Audi A6 L. Samochód ten będzie również wykorzystywany do obsługi nowej usługi przewozu osób na żądanie „ride-hailing”, którą w tym roku Audi wraz z lokalnym partnerem uruchomi pilotażowo w pięciu chińskich miastach. Już teraz można z niej korzystać w miastach Xi’an i Chengdu.
W Europie, nadal odczuwalny jest wpływ ograniczenia gamy sprzedażowej w związku z przechodzeniem na nowy cykl WLTP. Zjawisko to, wywołało tzw. efekt domina w zakresie dostaw. Na Starym Kontynencie, cztery pierścienie, sprzedały o 8,5 procent mniej samochodów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak do tej pory, Audi homologowało zgodnie z wymaganiami WLTP 129 wariantów silnika/skrzyni biegów, ale co tydzień w konfiguratorze pojawiają się kolejne zweryfikowane jednostki. Rynki w Wielkiej Brytanii (-27,5 procent) i w Hiszpanii (-14,6 procent) zanotowały wyraźnie spadki rok do roku, ale już rynek w Niemczech rozpoczął nowy rok z pozytywnym wynikiem +1,5 procent: 23 359 sprzedanych aut. Podobnie jak w innych krajach europejskich, również w Polsce sprzedaż spadła. W styczniu w naszym kraju zarejestrowano 797 egzemplarzy nowych Audi, wobec 1450 w styczniu roku ubiegłego (- 45,03 procent).