Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Pomimo niesprzyjających warunków, Audi raportuje pozytywne wyniki sprzedażowe za rok 2019. Do rąk klientów oddano ok. 1 845 550 samochodów marki Audi.

 

To wzrost o 1,8 procent w stosunku do roku 2018. Zwiększenie sprzedaży odnotowano na wszystkich czterech kluczowych dla koncernu rynkach. W Chinach ustanowiono kolejny rekord sprzedażowy, przekazując klientom przez cały rok 690 083 samochody (+4,1 proc.). W Stanach Zjednoczonych dostawy utrzymywały się na bardzo wysokim poziomie roku 2018 - zanotowano tu wzrost rzędu 0,4 procent. Popyt w Niemczech urósł  o 4,3 procent. Tylko w grudniu 2019, cztery pierścienie sprzedały na całym świecie ok. 176 000 aut - o 13,9 proc. więcej niż w grudniu 2018.

- Po bardzo chwiejnej pierwszej połowie roku, w drugiej złapaliśmy wiatr w żagle - mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. - W roku 2019 wyraźnie pokazaliśmy potencjał naszej marki i naszą odmłodzoną gamę modelową. Mimo, że wymagania jakie przed sobą stawiamy pozostaną w roku 2020 nadal bardzo wysokie, obraliśmy kurs na dalszy rozwój -.

W roku 2019, w porównaniu z 2018, Audi o 46,2 proc. zwiększyło dostawy w segmencie C-SUV. Wpłynęły na to przede wszystkim dobre wyniki sprzedażowe modeli Audi e-tron i Audi Q8, choć dopiero niedawno stały się one dostępne we wszystkich kluczowych dla koncernu regionach. Pierwszy w pełni elektryczny, produkowany na dużą skalę model spod znaku czterech pierścieni został wprowadzony na rynek europejski w marcu, na początku lata trafił do Ameryki Północnej, a od listopada jest dostępny w Chinach jako model importowany. W międzysegmentowym porównaniu elektrycznych SUV’ów, Audi e-tron jest liderem rynku w Niemczech, Norwegii, Holandii, Szwecji i Austrii. Jest również pierwszym w historii samochodem elektrycznym, który otrzymał nagrodę TOP SAFETY PICK+ w Stanach Zjednoczonych.

W Chinach, w ubiegłym roku Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej. 690 083 nowe samochody marki Audi na chińskich drogach oznaczają wzrost sprzedaży o 4,1 procent. W grudniu cztery pierścienie odnotowały tam kolejny rekord: 71 487 sprzedanych aut - wzrost o 9,0 procent. Tak dobre wyniki na tamtejszym rynku koncern zawdzięcza przede wszystkim produkowanym lokalnie modelom A4 L (+3,0 proc.; 168 189 sztuk) i Q5 L (+17,0 proc.; 139 297 egz.). Odnotowano również duży popyt na flagowy model koncernu, luksusowe A8 L. Sprzedano go 12 451 sztuk (+21,6 proc.). Audi Q2 L e-tron - pierwsze produkowane lokalnie w Chinach elektryczne Audi, w ostatnim kwartale 2019 położyło fundamenty pod elektryfikację gamy modelowej Audi sprzedawanej w Państwie Środka. Produkcja Audi e-tron w tym kraju rozpocznie się pod koniec roku 2020.

W Stanach Zjednoczonych Audi po raz kolejny zanotowało wysoki poziom sprzedaży i zamknęło rok 2019 na poziomie roku 2018, dostarczając klientom 224 111 samochodów - o 0,4 procent więcej niż w 2018. Lokomotywami sprzedaży na tym rynku były przez cały rok nowe modele klasy wyższej: Audi A6 (+68,6 proc.; 17 807 aut), Audi A7 (+28,6 proc.; 4955 samochodów) i Audi A8 (+85,3 proc.; 2963 pojazdy). W roku 2019 co trzecie Audi Q8 sprzedawane było właśnie na amerykańskim rynku. Pomimo dobrych wyników sprzedażowych w całym regionie Ameryki Północnej w grudniu (+12,3 proc.; ok. 29 000 pojazdów), całoroczne dostawy w tym regionie były nieco niższe od notowanych w roku 2018 (-1,8 proc.; ok. 270 100 aut).

Na rozwój biznesu w Europie w roku 2019 ogromny wpływ miały liczne niewiadome polityczne i gospodarcze, zmiana modelowa oraz skutki uboczne przejścia na cykl testowy WLTP. Dostawy wszystkich modeli Audi na rodzimym kontynencie wzrosły jednak w całym roku o 3,5 proc., do 769 650 aut. Znaczący wzrost sprzedaży Audi odnotowało zwłaszcza w ostatnim kwartale roku. Świetnie sprzedawało się nowe Audi Q3 - wzrost o 55,5 proc., do 93 000 egzemplarzy. Doskonale przez europejskich klientów przyjęte zostało Audi e-tron. Sprzedano 19 550 sztuk tego modelu, z czego ponad jedną czwartą w Norwegii. W Niemczech producent zakończył rok wynikiem 271 613 sprzedanych samochodów, o 4,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.

W Polsce, w grudniu 2019 zarejestrowano 1615 sztuk nowych Audi. To o 17,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2018 (XII 2018: 1370 egz.). Niestety podsumowując wyniki całego roku 2019, zarejestrowano w nim o 6,2 procent mniej nowych Audi niż w całym roku 2018 (I - XII 2019: 13 777 szt., I - XII 2018: 14 686 szt.).

0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Nifco Poland Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
GABEC
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.