W 2019 r. CATL wprowadziła na rynek pierwszy na świecie bezmodułowy zestaw akumulatorów CTP, stając się liderem w osiąganiu wydajności wykorzystania wolumenu na poziomie ponad 50%. Wraz z ogólnymi przełomami w podstawowym procesie, algorytmie i materiałach, CATL na nowo definiuje konstrukcję struktury baterii za pomocą „Qilin”, której nazwa pochodzi od mitycznego stworzenia w chińskiej mitologii.
Dzięki takim innowacjom jak technologia CTP (rezygnacja z konstrukcji modułowej) czy technologia chłodzenia ogniw o dużej powierzchni (czterokrotne zwiększenie obszaru wymiany ciepła) w baterii CTP 3.0 było możliwe osiągnięcie rekordowej wydajnością wynoszącą 72 proc. i gęstości 255Wh/kg dla trójskładnikowych systemów bateryjnych i 160Wh/kg dla systemów bateryjnych LFP. Hot start ma zająć 5 minut i szybkie ładowanie 10 minut.
Baterie Qilin mają pozwolić osiągnąć zasięg samochodom elektrycznym ponad 1 000 kilometrów.