Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Po rozpoczęciu przez GM programu medialnej premiery modelu Chevrolet Volt pojawiły się pewne niejasności dotyczące szczegółów technologii jego napędu.

Techniczna strona elektrycznego napędu Voltec jest bardzo zaawansowana. W ramach premiery medialnej zaprezentujemy dokładniej niż dotychczas, jak działa ten system. Nie ujawnialiśmy tych informacji wcześniej, ponieważ są one istotne z punktu widzenia przewagi konkurencyjnej i oczekiwaliśmy na ich ochronę patentową. Po pojawieniu się kilku niezbyt dokładnych relacji prasowych pragniemy sprostować pewne informacje.

chevrolet_volt_voltec_drive_unitModel Volt wykorzystuje innowacyjny układ napędu elektrycznego, który zapewnia moc zarówno w trybie czysto elektrycznym, jaki i na potrzeby zwiększonego zasięgu. Elektryczny napęd Voltec nie może działać bez mocy pochodzącej z silników elektrycznych. Jeżeli silnik trakcyjny zostanie wyłączony, przedłużający zasięg silnik spalinowy nie będzie w stanie samodzielnie napędzać pojazdu.

Nie występuje bezpośrednie, mechaniczne połączenie (stałe przełożenie) pomiędzy silnikiem o pojemności skokowej 1,4 litra, przedłużającym zasięg modelu Volt a kołami napędowymi. W trybie zwiększonego zasięgu silnik generuje moc, która jest przenoszona przez jednostkę napędową i równoważona przez generator i silnik trakcyjny. Będący efektem tych działań przepływ mocy zapewnia spalanie niższe o 10-15 procent w ruchu autostradowym.

Naszym nadrzędnym celem podczas prac nad stworzeniem elektrycznego napędu Voltec było opracowanie napędu najbardziej wydajnego, ale zapewniającego jednocześnie przyjemność z jazdy zarówno w trybie czysto elektrycznym, jak i w trybie zwiększonego zasięgu. Sądzimy, że opracowana przez nas unikalna technologia spełnia swoją najważniejszą obietnicę: zapewnienie naszym klientom jedynego samochodu elektrycznego, który może pełnić rolę podstawowego pojazdu. Tryb elektryczny może być stosowany podczas codziennych dojazdów, natomiast tryb zwiększonego zasięgu podczas weekendowych, wakacyjnych czy po prostu dłuższych wycieczek - a wszystko bez niepokoju o to, czy uda się dojechać na miejsce.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Link International Transport
Bodycote Polska Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.