FCA US, amerykańska spółka zależna FCA N.V. wydała 12 stycznia 2016 r. następujący komunikat prasowy.
FCA US jest rozczarowana faktem, że EPA postanowiła wydać “notice of violation” w sprawie technologii kontroli emisji spalin zastosowanej w 3-litrowych silnikach diesel, montowanych w modelach produkowanych w latach 2014-2016.
FCA US potwierdza chęć ścisłej współpracy z nową administracją przy przedstawianiu własnych argumentów i rozwiązaniu kwestii w sposób uczciwy i sprawiedliwy, zapewniając EPA i klientów FCA US, że produkowane przez spółkę samochody diesel zachowują wszystkie zalecane normy.
Produkowane przez FCA US silniki diesel wyposażone są w nowoczesne hardware’y do kontroli emisji spalin, wykorzystujące technologię układu redukcji emisji spalin (SCR). Każdy producent samochodów musi korzystać z różnych strategii kontrolowania emisji w celu zachowania równowagi pomiędzy wymaganiami EPA dotyczącymi kontroli emisji tlenku azotu (NOx), a wymaganiami dotyczącymi trwałości, osiągów, bezpieczeństwa i ograniczenia spalania. FCA US uważa, że jej systemy kontroli emisji spalin zgodne są z zalecanymi normami.
FCA US poświęciła wiele miesięcy na przekazanie całego mnóstwa informacji agencji EPA oraz innym organom rządowym i przy różnych okazjach starała się przedstawić swoje technologie kontroli emisji przedstawicielom agencji EPA. FCA US zaproponowała wiele różnych inicjatyw, by rozwiać niepokoje EPA, w tym opracowanie zakrojonych na szeroką skalę modyfikacji oprogramowania swoich strategii kontroli, które mogłyby zostać natychmiast wdrożone w przedmiotowych samochodach, aby dodatkowo jeszcze poprawić poziom emisji.
FCA US oczekuje z niecierpliwością na jak najszybsze spotkanie z enforcement division agencji EPA oraz przedstawicielami nowej administracji, aby udowodnić, że strategie kontroli FCA są właściwe i w związku z tym, w oparciu o obowiązujące przepisy nie stanowią “defeat devices” oraz szybkie wyjaśnienie tej kwestii.
FCA US jest rozczarowana faktem, że EPA postanowiła wydać “notice of violation” w sprawie technologii kontroli emisji spalin zastosowanej w 3-litrowych silnikach diesel, montowanych w modelach produkowanych w latach 2014-2016.
FCA US potwierdza chęć ścisłej współpracy z nową administracją przy przedstawianiu własnych argumentów i rozwiązaniu kwestii w sposób uczciwy i sprawiedliwy, zapewniając EPA i klientów FCA US, że produkowane przez spółkę samochody diesel zachowują wszystkie zalecane normy.
Produkowane przez FCA US silniki diesel wyposażone są w nowoczesne hardware’y do kontroli emisji spalin, wykorzystujące technologię układu redukcji emisji spalin (SCR). Każdy producent samochodów musi korzystać z różnych strategii kontrolowania emisji w celu zachowania równowagi pomiędzy wymaganiami EPA dotyczącymi kontroli emisji tlenku azotu (NOx), a wymaganiami dotyczącymi trwałości, osiągów, bezpieczeństwa i ograniczenia spalania. FCA US uważa, że jej systemy kontroli emisji spalin zgodne są z zalecanymi normami.
FCA US poświęciła wiele miesięcy na przekazanie całego mnóstwa informacji agencji EPA oraz innym organom rządowym i przy różnych okazjach starała się przedstawić swoje technologie kontroli emisji przedstawicielom agencji EPA. FCA US zaproponowała wiele różnych inicjatyw, by rozwiać niepokoje EPA, w tym opracowanie zakrojonych na szeroką skalę modyfikacji oprogramowania swoich strategii kontroli, które mogłyby zostać natychmiast wdrożone w przedmiotowych samochodach, aby dodatkowo jeszcze poprawić poziom emisji.
FCA US oczekuje z niecierpliwością na jak najszybsze spotkanie z enforcement division agencji EPA oraz przedstawicielami nowej administracji, aby udowodnić, że strategie kontroli FCA są właściwe i w związku z tym, w oparciu o obowiązujące przepisy nie stanowią “defeat devices” oraz szybkie wyjaśnienie tej kwestii.