Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd., jeden z najszybciej rozwijających się producentów samochodów w Chinach, poinformował 2 sierpnia o ukończeniu procesu przejęcia 100 proc. udziałów w Volvo Car Corp. od spółki Ford Motor Co.
Geely poinformowało także, że Stefan Jacoby, dyrektor generalny Volkswagen Group of America, zostanie prezesem i dyrektorem generalnym Volvo Cars.
- To historyczny dzień dla Geely. Jesteśmy bardzo dumni z przejęcia Volvo Cars. Słynna szwedzka marka pozostanie nadal wierna swym najważniejszym wartościom: bezpieczeństwu, jakości, trosce o środowisko naturalne i nowoczesnemu wzornictwu, a także wzmocni swą pozycję na rynkach europejskich i północnoamerykańskich, zwiększy obecność w Chinach i na innych rozwijających się rynkach - powiedział Li Shufu, przewodniczący rady nadzorczej Geely Holding Group.
- Jestem zaszczycony, że mogę dołączyć do firmy o takim prestiżu i potencjale rozwojowym, jak Volvo. Nasi pracownicy, dostawcy, dealerzy – a przede wszystkim nasi nabywcy – mogą być pewni, że Volvo zachowa swój specjalny status lidera branżowego w dziedzinie bezpieczeństwa pojazdów i innowacyjności – nawet poszukując nowych możliwości rynkowych – powiedział Stefan Jakoby, nowy prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.
Po ukończeniu transakcji Stefan Jacoby dołączy do rady nadzorczej Volvo Cars pod przewodnictwem Li Shufu, prezesa Geely Holding Group. Do rady wejdzie również kilku nowych członków, w tym Hans-Olov Olsson, były prezes i dyrektor generalny Volvo Cars oraz były dyrektor ds. marketingu Forda, który zostanie wiceprezesem zarządu.
Zgodnie z informacją z 28 marca 2010 r. podaną z okazji podpisania umowy zakupu akcji, Geely zgodziło się zapłacić za akcje Volvo Cars 1,8 mld USD, w tym za weksel o wartości 200 mln USD z saldem płatnym w gotówce.
Geely za Volvo Cars wystawił weksel i uiścił 1,3 mld USD gotówką, wykorzystując finansowanie instytucji chińskich, własne aktywa oraz zasoby międzynarodowego rynku kapitałowego. Ostatnie omawiane aspekty transakcji dotyczyły korekt w takich obszarach, jak zobowiązania emerytalne oraz kapitał obrotowy.
W ramach nowego układu własnościowego Volvo Cars będzie nadal posiadało centralę oraz obiekty produkcyjne w Szwecji i Belgii, a zarząd zachowa autonomię w realizowaniu planu biznesowego pod strategicznym kierownictwem rady. W ramach transakcji Volvo i Ford utrzymają bliską relację w zakresie komponentów i dostaw, co pozwoli zapewnić ciągłość w obszarach wzajemnych dostaw.
- Podpisanie i ukończenie transakcji przejęcia jest wyrazem zaangażowania dyrektorów Forda i Volvo w przyszłość tej spółki oraz niezwykle istotnego wkładu przedstawicieli związków zawodowych i rządu w Szwecji, Belgii i Chinach, a także innych krajów - powiedział Li Shufu.
Prezes Geely dodał, że Stefan Jacoby zostanie następcą Stephena Odella na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego Volvo Cars i przejmie to stanowisko z dniem 16 sierpnia 2010 r.
Hans Oscarsson, wicedyrektor finansowy zostanie p.o. dyrektora finansowego Volvo Cars, zastępując na tym stanowisku Stuarta Rowleya. Odell i Rowley zajmą stanowiska kierownicze w Ford of Europe.
Wraz z nowym zarządem Volvo Cars, Geely mianowało radę nadzorczą szwedzkiego producenta samochodów, w następującym składzie:
Rada - do której należeć będzie trzech przedstawicieli pracowników nominowanych przez związki zawodowe działające w Volvo Cars - obejmie swoje obowiązki z chwilą ukończenia transakcji.
O Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd.
Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. powstał w 1986 roku. Jej centrala znajduje się w Hangzhou w Chinach. Zhejiang Geely Holding Group i jej spółki zależne prowadzi działalność związaną z branżą motoryzacyjną, od badań i rozwoju i projektowanie po produkcję, sprzedaż i serwisowanie. To w pełni zintegrowany, niezależny producent samochodów, wytwarzający samochody, silniki i układy przeniesienia napędu. Obecnie jest to jeden z najszybciej rozwijających się w Chinach producentów aut oraz wiodąca w branży firma pozostająca własnością prywatną.
Li Shufu jest 46 letnim właścicielem chińskiego producenta samochodów - firmy Geely Automobile. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w Chinach i menadżer cieszący się uznaniem branży motoryzacyjnej całego świata. Dziennik „The Economist” uznał Li Shufu mianem „Henrego Forda Chin”.
Stephen Jakoby – od 2007 roku prezes Volkswagena w Ameryce Północnej. Już w latach 90. szef kontroli w Volkswagen Audi Nippon w Japonii. W 1995 wszedł do ścisłego kierownictwa niemieckiego koncernu i był odpowiedzialny za region Azji i Pacyfiku. Właśnie jemu przypisuje się znaczącą rolę w zbudowaniu pozycji Volkswagena w Chinach.
Geely poinformowało także, że Stefan Jacoby, dyrektor generalny Volkswagen Group of America, zostanie prezesem i dyrektorem generalnym Volvo Cars.
- To historyczny dzień dla Geely. Jesteśmy bardzo dumni z przejęcia Volvo Cars. Słynna szwedzka marka pozostanie nadal wierna swym najważniejszym wartościom: bezpieczeństwu, jakości, trosce o środowisko naturalne i nowoczesnemu wzornictwu, a także wzmocni swą pozycję na rynkach europejskich i północnoamerykańskich, zwiększy obecność w Chinach i na innych rozwijających się rynkach - powiedział Li Shufu, przewodniczący rady nadzorczej Geely Holding Group.
- Jestem zaszczycony, że mogę dołączyć do firmy o takim prestiżu i potencjale rozwojowym, jak Volvo. Nasi pracownicy, dostawcy, dealerzy – a przede wszystkim nasi nabywcy – mogą być pewni, że Volvo zachowa swój specjalny status lidera branżowego w dziedzinie bezpieczeństwa pojazdów i innowacyjności – nawet poszukując nowych możliwości rynkowych – powiedział Stefan Jakoby, nowy prezes i dyrektor generalny Volvo Cars.
Po ukończeniu transakcji Stefan Jacoby dołączy do rady nadzorczej Volvo Cars pod przewodnictwem Li Shufu, prezesa Geely Holding Group. Do rady wejdzie również kilku nowych członków, w tym Hans-Olov Olsson, były prezes i dyrektor generalny Volvo Cars oraz były dyrektor ds. marketingu Forda, który zostanie wiceprezesem zarządu.
Zgodnie z informacją z 28 marca 2010 r. podaną z okazji podpisania umowy zakupu akcji, Geely zgodziło się zapłacić za akcje Volvo Cars 1,8 mld USD, w tym za weksel o wartości 200 mln USD z saldem płatnym w gotówce.
Geely za Volvo Cars wystawił weksel i uiścił 1,3 mld USD gotówką, wykorzystując finansowanie instytucji chińskich, własne aktywa oraz zasoby międzynarodowego rynku kapitałowego. Ostatnie omawiane aspekty transakcji dotyczyły korekt w takich obszarach, jak zobowiązania emerytalne oraz kapitał obrotowy.
W ramach nowego układu własnościowego Volvo Cars będzie nadal posiadało centralę oraz obiekty produkcyjne w Szwecji i Belgii, a zarząd zachowa autonomię w realizowaniu planu biznesowego pod strategicznym kierownictwem rady. W ramach transakcji Volvo i Ford utrzymają bliską relację w zakresie komponentów i dostaw, co pozwoli zapewnić ciągłość w obszarach wzajemnych dostaw.
- Podpisanie i ukończenie transakcji przejęcia jest wyrazem zaangażowania dyrektorów Forda i Volvo w przyszłość tej spółki oraz niezwykle istotnego wkładu przedstawicieli związków zawodowych i rządu w Szwecji, Belgii i Chinach, a także innych krajów - powiedział Li Shufu.
Prezes Geely dodał, że Stefan Jacoby zostanie następcą Stephena Odella na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego Volvo Cars i przejmie to stanowisko z dniem 16 sierpnia 2010 r.
Hans Oscarsson, wicedyrektor finansowy zostanie p.o. dyrektora finansowego Volvo Cars, zastępując na tym stanowisku Stuarta Rowleya. Odell i Rowley zajmą stanowiska kierownicze w Ford of Europe.
Wraz z nowym zarządem Volvo Cars, Geely mianowało radę nadzorczą szwedzkiego producenta samochodów, w następującym składzie:
- Li Shufu (prezes)
- Hans-Olov Olsson (wiceprezes)
- Freeman H. Shen
- Håkan Samuelsson (były prezes MAN AG - red. AutomotiveSuppliers.pl)
- Dr. Herbert Demel (były dyrektor zarządzający Fiata - red. AutomotiveSuppliers.pl)
- Lone Fonss Schröder
- Winnie Kin Wah Fok
Rada - do której należeć będzie trzech przedstawicieli pracowników nominowanych przez związki zawodowe działające w Volvo Cars - obejmie swoje obowiązki z chwilą ukończenia transakcji.
O Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd.
Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. powstał w 1986 roku. Jej centrala znajduje się w Hangzhou w Chinach. Zhejiang Geely Holding Group i jej spółki zależne prowadzi działalność związaną z branżą motoryzacyjną, od badań i rozwoju i projektowanie po produkcję, sprzedaż i serwisowanie. To w pełni zintegrowany, niezależny producent samochodów, wytwarzający samochody, silniki i układy przeniesienia napędu. Obecnie jest to jeden z najszybciej rozwijających się w Chinach producentów aut oraz wiodąca w branży firma pozostająca własnością prywatną.
Li Shufu jest 46 letnim właścicielem chińskiego producenta samochodów - firmy Geely Automobile. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w Chinach i menadżer cieszący się uznaniem branży motoryzacyjnej całego świata. Dziennik „The Economist” uznał Li Shufu mianem „Henrego Forda Chin”.
Stephen Jakoby – od 2007 roku prezes Volkswagena w Ameryce Północnej. Już w latach 90. szef kontroli w Volkswagen Audi Nippon w Japonii. W 1995 wszedł do ścisłego kierownictwa niemieckiego koncernu i był odpowiedzialny za region Azji i Pacyfiku. Właśnie jemu przypisuje się znaczącą rolę w zbudowaniu pozycji Volkswagena w Chinach.